  • Data: 2008-12-14 11:49:28
    Temat: Re: Spóźnienie z zapłaceniem składki zdrowotnej [OT]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota 13 grudzień 2008 22:57
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gi1b3n$5ca$1@news.onet.pl>):

    > prawie nikt tak nie pisze, a i językoznawcy nie popierają tej kropki, ZTC
    > czytałem.

    Co prawda słownik ortograficzny mam jeszcze z XX wieku, ale w nim
    liczebniki porządkowe tak się właśnie pisze. Zresztą jaką masz inną
    alternatywę? 10 to dziesięć. Zatem dziesiąty musi być pisany jakoś
    inaczej, i jest "10.".

    > E tam... W Zabrzu mamy ulicę 1-go Maja i ulicę 3-go Maja.... I wszyscy tak
    > piszą. Więc stare skostniałe normy językowe w tym zakresie już dawno
    > odeszły do lamusa. Język żyje, łejk ap.

    Widocznie wasi radni są na poziomie intelektualnym tych, którzy
    mówią "włanczać". Niby większość społeczeństwa tak mówi, ale nie ma się
    czym chwalić, ani kogo naśladować.

    Prawidłowy sposób zapisu dat cyframi arabskimi to:
    1 maja
    3 maja

    a nie:
    1-wszy maja