eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód w środkach trwałych, czyli moja wizyta u doradcy c.d. › Re: Samochód w środkach trwałych, czyli moja wizyta u doradcy c.d.
    From: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód w środkach trwałych, czyli moja wizyta u doradcy c.d.
    Date: Mon, 13 Aug 2007 16:47:42 +0200

    Maciek pisze:
    > Nie no, błagam, tylko nie "tak to już bywa". Wprawdzie od dłuższego już
    > czasu zdaję sobie sprawę, że jeśli mam mieć coś zrobione dobrze, to
    > muszę zrobić to sam, ale nadal uważam, że nie jest to normalne, a Twoje
    > stwierdzenie wywołuje u mnie poczucie, że ludzie godzą się z tym stanem
    > rzeczy :-)
    > Może jako człowiek z branży powiesz mi, czy jeśli "doradca podatkowy"
    > wystawił mi fakturę na usługę, którą nazwał "porada podatkowa", a
    > następnie w mailu stwierdził, że to była "ogólna rozmowa", to powinienem
> [...]
    Widzisz. W (prawie) każdej profesji są takie przypadki. U mecenasów,
    lekarzy, fizyków, psychików, ortodontów i logopedów.
    Sam potępiam takie przypadki. Jak na formularzu zaznaczyłem nie tą
    kratkę, to chodziłem pół dnia na siebie wpieklony (wyznaję zasadę "tylko
    najlepsze jest wystarczająco dobre").
    Ale żeby uzyskać tytuł "doradcy podatkowego" (celowo nie piszę "zostać
    doradcą podatkowym) trzeba mieć wykształcenie wyższe i zdać 2 egzaminy.
    Także lekarz, nauczyciel, fizykoterapeuta i ratownik medyczny może
    zostać doradcą podatkowym. Bo do egzaminów można wkuć na blachę.
    I potem są takie tego skutki.

    Co do "porady podatkowej", to zawarłeś z doradcą umowę zlecenia, czyli
    "starannego działania". Jak widać niedablstwo było wyraźne, zatem nie
    było starannego działania. Możesz wystąpić o zwrot kasy z powodu
    niewywiązania się z umowy ;)
    Pozzdrawiam