eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna) › Re: SKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna)
  • Data: 2011-06-23 09:08:42
    Temat: Re: SKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna)
    Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale ja rozumiem.
    > "Umoczenie w kasę" jest dożywotnie.
    > Jeśli kiedykolwiek zechce zmienić profil ta kasa może stać się
    > kulą u nogi - nie będzie mógł sprzedać "konsumentowi" choćby
    > zużytego wyposażenia, nie mając ciągle kasy na chodzie.
    > Mało, mając kilka lokalizacji, będzie musiał przywlec
    > potencjalnego klienta pod adres do którego jest przypisana
    > kasa aby mu cokolwiek sprzedać "doręcznie".

    Długie lata broniłem się przed kasą (w branżach, które tego nie
    potrzebowały, zwolnienie z kasy etc.), aż wreszcie wszedłem w branżę,
    która wymaga rejestrowaniu na urządzeniu fiskalnym.
    Muszę przyznać, że nie jest tak źle - nawet więcej, jest to w pewnym
    sensie wygodne. Jeśli ktoś prowadzi interesy legalnie, odprowadza
    podatki i nie kombinuje, to jest to prosty sposób na ewidencjonowanie
    sprzedaży i nie widzę tu minusów. Więcej kłopotu jest z "omijaniem"
    kasy, niż z jej wdrożeniem i wykorzystaniem.

    Poza tym, nikt nie otwiera działalności po to, aby zaraz zmieniać
    profil. Jest zupełnie odwrotnie - jeśli rusza się z działalnością w
    takiej sprzedaży jak wątkotwórczyni, to z użyciem kasy będzie miała (jak
    już wyżej pisałem) mniej problemów, niż bez niej.