eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna) › Re: SKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna)
  • Data: 2011-06-23 20:39:06
    Temat: Re: SKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Jun 2011, tomek wrote:

    > Art. 111.2. W przypadku stwierdzenia, że podatnik narusza obowiązek
    > określony w ust. 1, naczelnik urzędu skarbowego lub organ kontroli
    > skarbowej ustala za okres do momentu rozpoczęcia prowadzenia ewidencji
    > obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących,
    > dodatkowe zobowiązanie podatkowe w wysokości odpowiadającej 30% kwoty
    > podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Hm... jak to kiedyś czytałem to mi się zakodowało "przy zastosowaniu
    kas"... i co najmniej wątpliwości wzbudza pominięcie tego
    warunku.
    Pobudzony Twoją uwagą zaaplikowałem googla i wyszło mi, że
    USy również tak interpretują:
    http://www.podatki.egospodarka.pl/33087,Kasa-fiskaln
    a-po-terminie-a-sankcje-w-VAT,1,65,1.html
    +++
    Po przeczytaniu tego przepisu można by dojœć do stanowiska, że chodzi
    o cały podatek naliczony. Inaczej jednak interpretujš go organy podatkowe
    czy nawet sšdy administracyjne. Ich stanowisko jest niewštpliwie bardziej
    korzystne dla podatników.
    Siedmioosobowy Skład Sędziów NSA w uchwale z dnia 16.11.1998 r. (sygn. akt
    FPS 7/98) wskazał, że w takiej sytuacji podatnik traci prawo do obniżenia
    podatku należnego o podatek naliczony przy zakupie towarów i usług tylko
    do tej częœci obrotu, która podlega ewidencjonowaniu przy zastosowaniu kas
    ---

    > Nie ma tu nic o obrotach podlegających pod kasę

    Ależ jest - "kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących"

    :)

    pzdr, Gotfryd