    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Date: Thu, 22 Dec 2005 08:35:39 +0100

    On Wed, 21 Dec 2005, macias wrote:

    > No dobrze, a na konkretach?

    ...na konkretach to podejrzewam że dla mnie za trudne i od
    umowy zależy :)

    > Cała procedura zapłaty via tego typu serwis to:
    > 1. Wpłata przez klienta z jego konta bankowego na konto serwisu-agenta.

    Czyli klient płaci agentowi a nie tobie.
    I zauważ co mam na myśli: nie że płaci agentowi zbierającemu pieniądze
    *w twoim imieniu* ale agentowi rozliczającego klienta *w jego własnym*
    (agenta) imieniu.
    Niedawno zajrzałem przy którejś dyskusji do K.C. (cytat był, sprawdź)
    i tam jest "na rzecz ... albo w jego imieniu".
    Z tego:

    > 2. Zaksięgowanie tej wpłaty przez serwis-agenta i uaktualnienie stanu
    > wirtualnego konta mojego klienta.

    ...mi wychodzi że to jest "na rzecz" ale nie "w imieniu".
    Jak piszę - nie podejmuje się... ale tak mi wychodzi.

    > --- do tego miejsca nie mam żadnej kontroli nad tą procedurą ---
    > 3. "Przelew" z wirtualnego konta klienta na wirtualne konto mojej firmy -
    > wszystko w ramach systemu serwisu-agenta.
    > 4. Wypłata środków z mojego konta wirtualnego na konto w banku.
    >
    > Jedyna umowa, jaka mnie obowiązuje to ta akceptowana wirtualnie przy
    > rejestracji konta w serwisie-agenta, ciężko mi jakkolwiek wpływać na jej treść,

    ...a nam wydedukować co w niej jest. Nawet jakby jakiś adwokat to
    czytał to stwierdzi że takim gdybaniem daleko nie zajdziemy.

    > Pytanie: gdzie tu miejsce na dowód wpłaty? Chciałbym mieć jakiś papier na to,
    > że dana wpłata była od takiego i takiego klienta.

    Nie wyjaśniłeś po co ci ten papier.
    Bo być może w celach niepodatkowych ?
    Po prawdzie:

    ...to by dowodziło rzeczy przeciwnej.
    Ale IMVHO jeśli z umowy (z agentem) wynikaloby że *z nim* się
    rozliczasz to co cię obchodzą rozliczenia z klientami końcowymi ?
    Tak z ciekawości pytam, bo mnie nigdy żadna hurtownia nie pytała
    co zrobiłem z zakupionym towarem ;)

    ...pytanie czy to jest POTRZEBNE...
    Nie, ja ci nie powiem :|

    --