  • 1. Data: 2005-12-19 14:26:54
    Temat: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy przelew z prywatnego konta na konto powiązane z działalnością gospodarczą
    mam traktować jako przychód (rozliczam się ryczałtem)?

  • 2. Data: 2005-12-19 16:44:51
    Temat: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    macias wrote:

    > Czy przelew z prywatnego konta na konto powiązane z działalnością
    > gospodarczą mam traktować jako przychód (rozliczam się ryczałtem)?

    Nie.
    Zasadniczo nie ma problemu, ale....
    Czy to są konta tej samej osoby? Jeśli nie, to np za 3 lata urząd
    skarbowy w czasie kontroli może uznać taki przelew jako dowód
    niezaewidencjonowanej sprzedaży. I udowodnij, że nie jesteś wielbłądem.

  • 3. Data: 2005-12-19 16:47:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > skarbowy w czasie kontroli może uznać taki przelew jako dowód
    > niezaewidencjonowanej sprzedaży. I udowodnij, że nie jesteś

    Sorry.
    Nie przeczytałem tematu. Oczywiście w wypadku wpłaty własnej nie ma
    problemu.

  • 4. Data: 2005-12-19 16:55:25
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > Nie przeczytałem tematu. Oczywiście w wypadku wpłaty własnej nie ma
    > problemu.

    Ufff ;) Bo juz sie zaczalem powaznie nad soba zastanawiac, gdyz mam po
    kilka razy w miesiacu przelewy miedzy wlasnymi kontami...

    --
    *
    *|\

  • 5. Data: 2005-12-19 18:11:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Dec 2005, macias wrote:

    > Czy przelew z prywatnego konta na konto powiązane z działalnością gospodarczą
    > mam traktować jako przychód (rozliczam się ryczałtem)?

    No wybacz: nie dość że finansujesz DG (...w celu zapłaty ZUS na
    przykład...) to jeszcze miałbyś dopłacić podatek.

    IMHO masz problem z interpretacją pewnego potocznego określenia :)
    Spytam tak: dość często padają pojęcia "majątek firmowy"
    oraz "majątek prywatny" dotyczące osoby prowadzącej DG.
    Jak one twoim zdaniem mają się do siebie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-12-20 09:12:41
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedzi!

    >  No wybacz: nie dość że finansujesz DG (...w celu zapłaty ZUS na
    > przykład...) to jeszcze miałbyś dopłacić podatek.

    W tym kraju wszystko jest możliwe :)

> [...]
    > oraz "majątek prywatny" dotyczące osoby prowadzącej DG.
    >  Jak one twoim zdaniem mają się do siebie ?

    IMHO to jedno i to samo w wypadku działalności gospodarczej.

  • 7. Data: 2005-12-20 09:32:20
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    macias wrote:

    > Dziękuję za odpowiedzi!

    > W tym kraju wszystko jest możliwe :)

    > IMHO to jedno i to samo w wypadku działalności gospodarczej.

    Pomijajac, ze przy zamknieciu DG nagle trza albo wszystko "firmowe"
    sprzedac, albo sie zaplaci od tego podatek ;>

    --
    *
    *|\

  • 8. Data: 2005-12-20 14:55:03
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > Pomijajac, ze przy zamknieciu DG nagle trza albo wszystko "firmowe"
    > sprzedac, albo sie zaplaci od tego podatek ;>

    Ooo! Czyli jednak się myliłem. To mnie zaskoczyło!

    Teraz mam problem - chcę kupić oprogramowanie i zastanawiam się, czy zrobić to
    na firmę czy na siebie prywatnie. Mówisz, że jeśli kupię na firmę, to zamykając
    DG, aby móc go dalej używać będę musiał zapłacić podatek?

  • 9. Data: 2005-12-20 15:35:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    macias wrote:

    > Teraz mam problem - chcę kupić oprogramowanie i zastanawiam się, czy zrobić to
    > na firmę czy na siebie prywatnie. Mówisz, że jeśli kupię na firmę, to zamykając
    > DG, aby móc go dalej używać będę musiał zapłacić podatek?

    Z tego co bylo kilka postow w tym temacie ostatnio na grupie to tak -
    bedziesz musial oddac do US ten VAT co sobie odliczyles. To na bank.
    Dochodowy - nie wiem, bo w sumie soft wrzucasz w koszty.
    W sumie, to nic w przyrodzie nie ginie. Jesli odliczasz teraz podatek to
    "oszczedzasz". Potem - jak ci estac - mozesz ten posdatek zaplacic (ale
    w miedzyczasie "poobracasz" tymi pieniedzmi i moze cos zarobia. A jak ci
    enie bedzie stac - to po prostu "wyprzedasz majatek firmy" - i tak
    zaplacisz podatek, ale przynajmniej bedziesz mial z czego.
    Wiec imho - kupuj n afirme, a potem najwyzej sprzedaz lub zaplacisz.
    Poggoooglaj tez grupe pod katem watkow o zamykaniu dzialalnosci -
    generalnie likwidacja jest dla bogatych... Biednych nie stac na
    bankructwo...

    --
    *
    *|\

  • 10. Data: 2005-12-20 15:42:30
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > Z tego co bylo kilka postow w tym temacie ostatnio na grupie to tak -
    > bedziesz musial oddac do US ten VAT co sobie odliczyles.

    Aaaa, to spokój, nie jestem VATmanem :D