  • Data: 2005-12-22 08:50:11
    Temat: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ...a nam wydedukować co w niej jest. Nawet jakby jakiś adwokat to
    > czytał to stwierdzi że takim gdybaniem daleko nie zajdziemy.

    Ależ proszę: http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=terms
    :)

    >  Nie wyjaśniłeś po co ci ten papier.
    >  Bo być może w celach niepodatkowych?

    Ja prosty początkujący przedsiębiorca jestem, do tego na ryczłacie. I z tego,
    co sobie wydedukowałem, to są różne stawki ryczałtu. Moje usługi np. łapią się
    na 8,5%.
    Pytanie: czy fiskusowi przyjdzie na myśl skontrolować, co tak naprawdę
    sprzedaję? Przezornie od razu zakładam, że tak. Na fakturze czy rachunku
    zazwyczaj widnieje nazwa towaru/usługi, na podstawie której można właściwie
    wywnioskować, jaka to usługa została wykonana, za co jest dany przychód w
    ewidencji.
    Oczywiście zakładam, że rachunek za usługę klientowi wystawiam. Tylko problem
    wcale nie jest z głowy, ponieważ szybka lustracja mojego konta w banku dowodzi,
    że wpłat od klientów, dla których wystawiałem rachunki nie ma, natomiast jest
    duża ilość przychodu od serwisu-(nie)-agenta.
    I jak teraz udowodnić fiskusowi, iż wpłaty owe pochodzą naprawdę od klientów,
    na rzecz których usługi opodatkowane na ryczałcie stawką 8,5% wykonałem?
    Tudzież jak dowieść, że jakaś firma (nie)-agent wysyła dużą ilość pieniędzy z
    bliżej nieokreślonych powodów - wg mnie może to być po prostu podejrzane.
    Podejrzane wpływy, podejrzana księgowość, podejrzane użycie stawek
    ryczałtowych. Jak to rozwiązać?

    >  Ale IMVHO jeśli z umowy (z agentem) wynikaloby że *z nim* się
    > rozliczasz to co cię obchodzą rozliczenia z klientami końcowymi ?

    Jak wyżej. Chodzi głównie o stawki ryczałtowe.

    > ...pytanie czy to jest POTRZEBNE...
    >  Nie, ja ci nie powiem :|

    Czy może w ogóle mogę to rozwiązać prościej i wykonywać usługi bez rachunków, a
    całość przychodu wpisywać do ewidencji jako sprzedaż bezrachunkową?