  • Data: 2005-12-21 08:55:05
    Temat: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Dec 2005, macias wrote:

    > Dziękuję za odpowiedzi, polecam się w sprawie zakładania wątków rozpętujących
    > wszelkie dyskusje! ;)

    ...a pogratulować ;)

    > Jest jeszcze jedna kwestia do wyjaśnienia: prowadzę sprzedaż, także online.
    > Niektórzy klienci płacą kartą lub za pośrednictwem serwisów takich jak PayPal
    > czy MoneyBookers. Jak to dokumentować?

    ...najpierw spróbować dopasować umowę do KC. Znaczy nie mam na myśli
    "zmienić umowę" ale "zinterpretować czym na jest z p. widzenia KC".
    Niedawno "w prasie" (na www GP albo RP) był taki zgrabny artykuł
    tłumaczący że to podatki wynikają z pozostałego prawa a nie na odwrót,
    chodziło o niesłuszne przypisywanie sobie przez US prawa do interpretacji
    umów np. w zakresie "obejścia prawa".
    Czyli trzeba ustalić kim i w ramach jakich umów nazwanych (o ile jest
    to możliwe i pamiętając że "inne umowy o świadczenie usług podlegają
    przepisom umowy zlecenia") są dla siebie strony: ty, seris i tzw.
    "klient" (bo być może on jest, a być może nie jest twoim klientem).
    Czy taki PayPal jest agentem ?

    > Dla przykładu: przychody z takiego
    > serwisu wpływają na moje konto mniej więcej wtedy, kiedy sobie tego zażyczę.
    > Mało tego, nadawcą jest ten serwis, a nie klient.

    ...stąd mi się zaświeciło "agent" (zajrzyj do definicji !)

    > Jak fiskusowi udowodnić, że
    > jest to zapłata za towar/usługę z tego i tego rachunku?

    Co masz na myśli pisząc "z rachunku" ? Numer wirtualnego "kwitka"
    dla klienta ? Rachunek bankowy ? Pozycję w swoich księgach ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)