  • Data: 2005-12-21 08:43:22
    Temat: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Dec 2005, Hikikomori San wrote:

    > wiedzialem, ze jak uderze w stol to norzyce sie odezwa ;)

    ...o to to !

    > Tak tak :)
    >
    > Z tego co wiem DG nie moze zbankrutowac ani nic takiego... ;)

    He, he... jak wiesz mam proste pytania:
    1. skąd to wiesz ?
    2. a do ustawy "prawo upadłościowe i naprawcze" to kiedyś
    zajrzałeś ? ;)

    Nie masz racji - w Polsce chwilowo nie ma ustawy o upadłości
    *konsumenckiej*. Ale jeśli ktoś poniósł straty w wyniku
    DG to jak najbardziej może zbankrutować.

    Tu:
    http://podatki.pl/akty/280203.htm
    ...i zaraz czytać:

    +++
    Art. 5.
    1. Przepisy ustawy stosuje się do dłużników będšcych
    przedsiębiorcami, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej.
    2. "Przedsiębiorcš" w rozumieniu ustawy jest
    osoba fizyczna,
    ^^^^^^^^^^^^^^
    osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadajšca
    osobowoœci prawnej, której odrębna ustawa przyznaje
    zdolnoœć prawnš, prowadzšca we własnym imieniu
    działalnoœć gospodarczš lub zawodowš.
    ---

    S.C. i podobne są punkt niżej, już nie będę newsów zapychał ;)

    > (pomijam sama roznice miedzy zamknieciem/likwidacja a bankructwem)

    ...oczywiście.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)