  • Data: 2005-12-20 15:35:47
    Temat: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    macias wrote:

    > Teraz mam problem - chcę kupić oprogramowanie i zastanawiam się, czy zrobić to
    > na firmę czy na siebie prywatnie. Mówisz, że jeśli kupię na firmę, to zamykając
    > DG, aby móc go dalej używać będę musiał zapłacić podatek?

    Z tego co bylo kilka postow w tym temacie ostatnio na grupie to tak -
    bedziesz musial oddac do US ten VAT co sobie odliczyles. To na bank.
    Dochodowy - nie wiem, bo w sumie soft wrzucasz w koszty.
    W sumie, to nic w przyrodzie nie ginie. Jesli odliczasz teraz podatek to
    "oszczedzasz". Potem - jak ci estac - mozesz ten posdatek zaplacic (ale
    w miedzyczasie "poobracasz" tymi pieniedzmi i moze cos zarobia. A jak ci
    enie bedzie stac - to po prostu "wyprzedasz majatek firmy" - i tak
    zaplacisz podatek, ale przynajmniej bedziesz mial z czego.
    Wiec imho - kupuj n afirme, a potem najwyzej sprzedaz lub zaplacisz.
    Poggoooglaj tez grupe pod katem watkow o zamykaniu dzialalnosci -
    generalnie likwidacja jest dla bogatych... Biednych nie stac na
    bankructwo...

    --
    *
    *|\