  • Data: 2007-09-27 11:22:30
    Temat: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27-09-2007 o 12:31:29 Dyzmund <d...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > jak

    > Akurat s? to umowy z firmami podwykonawczymi. Na razie niczego nie musz?
    > korygowaae bo t? dzia?alno?c dopiero rozpoczynam, mam dopiero pierwsz?
    > zaliczk? do wystawienia i pierwsze faktury typu architekt, w przysz?ym
    > miesi?cu pojawi? si? materia?y. Prowadzi?em wcze?niej wy?. dzia?alno?ae
    > handlow? i jako? ci??ko mi si? przestawiae z my?leniem tak jak to Gotfryd
    > wyczerpuj?co przedstawi?.

    Z usługami podwykonawców to sam ma problem, zbieram się na wiążącą.
    Może

    > Czy, ?eby ta robocizna "czeka?a na magazynie" i zadzia?a? efekt
    > (przypisania
    > owego kosztu do momentu sprzeda?y) do chwili remanentu powinna byae uj?ta
    > kol. 13 - wynagrodzenia w got. i naturze? przypominam umowy sa z firmami
    > podwykonawczymi. Czy jednak w inn? kolumn??

    IMVHO robocizna to tylko w przypadku pracy i zleceń/dzieł z osobami
    fizycznymi.
    A usługi zakupione u innych firm to koszty pozostałe.

    > Chodzi mi o to, czy mo?e byae to kolumna której sum? na koniec roku
    > zalicz?
    > po prostu w CA?O?CI do remanentu, ?eby nie by?o to "wymieszane" z
    > pozosta?ymi wydatkami typu telefon, czynsz (kol. 14).

    Jeśli w 13 na razie nic nie masz, a do końca roku tylko zaliczki będziesz
    pobierał,
    to w kontekście tego co Gotfryd pisał, cała 13 pójdzie do remanentu..
    Ale w przypadku ogólnym tak nie będzie - i ciężko będzie ocenić ile
    robocizny w co poszło.
    Więc poprzez sprowadzenie sprawy do absurdu dochodzimy do tego że... no
    właśnie :)

    > Inna sprawa to koszty z kol. 14. Je?li ca?y czas rok tylko produkuj? to
    > samymi kosztami typu czynsz telefon powoduj? strat?. Mo?e je te?
    > powinienem
    > wykazaae w remanencie jako koszt wytworzenia ?

    IMVHO do remanentu tylko koszty bezpośrednie się nadają.

    BTW to jest ciekawe w kontekście kasy i memoriału. Bo wychodzi na to, że
    kasa i memoriał
    to w teorii jest dokładnie to samo, tyle że przy kasie wpisuje się na
    bieżąco i wypada przy remanencie,
    a dla memoriału trzeba to ręcznie dzielić.
    A w praktyce wszytsko się wymieszało i cięzko rozróżnic co jest kasą a co
    memoriałem, bo ani przy kasie
    nie wszytsko idzie kasowo, ani przy memoriale nie wsyztsko idzie
    memoriałowo, daj pan spokój :)
    Chyba jedyna różnica między kasą a memoriałem jest taka, że przy memoriale
    zakupy usług niematerilanych
    wchodzą w koszty dopiero przy sprzedaży produktów związanych z tymi
    usługami, a przy kasie wchodzą
    z datą faktury, CHYBA ŻE wyjdzie na to, że takie usługi niematerialne też
    podlegają remanntowi,
    wtedy nie ma kompletnie żadnej różnicy.