  • Data: 2006-04-15 17:20:37
    Temat: Re: Rachunek od zwolnionego z podatku VAT
    Od: " Darek D." <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moment.
    > Prowadzisz DG?
    > Ustawę o podatku dochodowym przejrzałeś?
    >
    > Pytanie jest proste: na jakiej podstawie prawnej zaliczasz JAKIEKOLWIEK
    > koszty ?
    >
    > Idąc dalej - jakie przepisy pozwalają:
    > - wbijać młotkiem gwoździe
    > - z rana pić kawę z mlekiem
    > - czytać grupę ;)
    >
    > Skoro jest przepis pozwalający uznawać wydatki za koszt uzyskania
    > przychodu (i śmiem zakładać że go znasz, bo niemożliwe żebyś NIC
    > nie odliczał) to sprawa jest identyczna: musiałby istnieć przepis
> [...]

    A sprawa, wydawało mi się, że dla doświadczonych grupowiczów powinna być tak
    prosta w konkretnym wyjaśnieniu...
    Jak do tej pory, zawsze odliczałem na podstawie VAT, tym razem trafił mi się
    rachunek osoby zwolnionej z wystawiania rachunków VAT.
    Rozterka moja polega jedynie na tym, czy mogę na podstawie nieVAT-owskiego
    rachunku dokonać odliczenia - jedna konkretna odpowiedź i to wszystko.
    Rozumiem po nielicznych konkretach z powyższego dialogu, że MOGĘ.

    Spytano kiedyś Żyda, dlaczego odpowiada pytaniem na pytanie?
    A Żyd na to: "A czemu nie?"

    Okólnik na ten wątek!
    =====================
    Chciałbym niektórym userom tej grupy, za wzór konkretnych odpowiedzi podać
    te, które są np. udzielane przez Tajana na grupie ms-news.pl.office.
    100% fachowość, rzetelna wiedza, cyt. źródła no i kultura.
    Ta grupa ma odpowiedni klimat. Odsyłanie na bocznicę, to potwarz dla
    odpowiadającego, tam to można odsyłać trolli nie piszących w temacie!

    Udzielam, w miarę swoich możliwości, porad na kliku grupach i jeszcze nigdy
    nikogo nie odesłałem na tzw. "drzewo" lub napisałem np., że coś gdzieś
    słyszałem albo poszukaj w googlach. Jak nie wiem, to nie piszę.
    Często nie znając odpowiedzi na poruszony przez kogoś problem, sam jej
    szukam, bo to mnie interesuje... i często znajduję i pomagam.
    Zajmuje mi to nawet sporo czasu ale wychodzę z założenia, że ta wiedza jest
    także dla mnie i kiedyś z pewnością zaprocentuje (już nieraz tak bywało).

    ========
    Rozumiem, że chcąc rozwiązać jakiś problem, np. w Excelu, który
    początkującemu sprawia trudności nie do przejścia, a u osoby nawet średnio
    zaawansowanej wywołuje uśmiech na twarzy, powinienem napisać, że z pewnością
    przeczytałeś/przejrzałeś całą dokumentację do tego programu. Na pierwszy rzut
    oka możesz pominąć to i tamto, bo przecież wiadomo, że to jest tylko dla
    zajmujących się rachunkiem prawdopodobieństwa, a to dla tych od analizy
    statystycznej, no i resztę znajdziesz, tylko poguglaj.
    A to, żeby użyć w pisanym makro funkcji API, najpierw trzeba ją znaleźć w
    zbiorze liczącym ok. 1000 pozycji (wiedząc oczywiście której szukamy),
    odpowiednio ją zadeklarować w module lub innym miejscu, to wie nawet dziecko
    w przedszkolu, nie wspominając o odpowiednim zadeklarowaniu zamiennych,
    dołączeniu odpowiednich bibliotek, referencji itp. drobiazgów.

    Mam nadzieję, że teraz cokolwiek się rozjaśniło!

    Wielkie dzięki Wszystkim za poświęcony czas!
    Zdrowych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych
    oraz dużo czasu na konstruktywną pomoc na grupie

    Pozdrawiam - Darek D. ;)