    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie z handlu
    Date: Sat, 30 Jun 2007 14:49:37 +0200

    On Fri, 29 Jun 2007, Jagna wrote:

    > On 29 Cze, 10:30, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    Tak wKwestiiFormalnej, to coś zeżarło pliterki w cytacie
    z mojego postu!

    > To na pewno jest produkcja.

    > Tak....

    > To na pewno...

    Ufff.... :)

    > I tu moje ale ;)
    >
    > Bo popatrz, prowadzisz DG w zakresie handlu np. samochodami, równie
    > u ywanymi.
    > Nie znajdujesz kupca na samochód, ale jest ch tny na silnik, siedzenia
    > te kto kupi, mo e jeszcze par cz ci. Reszty "pozbywasz" si
    > sprzedaj c to na z om.
    > To co? Produkujesz cz ci samochodowe? ;>

    Ano.
    Przecież to jest normalne, że firma prowadząca komis samochodowy
    od czasu do czasu dokonuje normalnego autohandlu, nie widzę
    powodu dla którego nie mogliby z rzadka poskładać z części
    samochodu (komu by się chciało użerać z homologacją :>)
    albo właśnie części wyprodukować :)

    > Gdyby przyj takie zalo enie, nale aloby przewidzie w PKD produkcj
    > cz ci np., nie my lisz? ;>

    Tylko jeśli jest to "istotny udział" - o ile pamiętam, GUS dopuszcza
    określanie tegoż udziału udziałem w obrocie albo procentem liczby
    zatrudnionych :|
    Czepiasz się na tej samej zasadzie, jakbym postanowił np. sprzedać
    pietruszkę - też nie mam handlu "rolniczego" we wpisie EDG, i co,
    świat by się zawalił? ;)

    > Bo mnie si wydaje, e Ty dalej handlujesz, nie produkuj c.

    E tam.
    Jak ktoś kupuje *samochody* a sprzedaje *części* to zdecydowanie
    nie jest to handel. Fakt że jest to działalność uboczna o małym
    udziale jest... uboczny!

    > By mo e, gdyby Sz opowiedzial nam, CO rozbiera na cz ci... ;)

    To by ujawnił tajemnicę firmową, co z czego produkuje ;)

    > A IMHO, to powinno by pytanie po prostu o dokumentacj magazynow ,

    Y tam, jak to pisują: "grupowicz dostaje czasami odpowiedź na to
    o co pyta, a nie na to o czym myśli"!
    Przede wszystkim nadzieńdobry nie napisał jak się rozlicza, i czy
    owa gospodarka magazynowa mu do podatku jest potrzebna, bo być
    może pytanie jest NTG ;)

    pozdrowienia:

    > i ja - Jagna :)

    To zrobimy pętelkę!