  • Data: 2007-07-02 23:07:36
    Temat: Re: Pytanie z handlu
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 01 Jul 2007 12:37:25 +0200, Jagna napisał(a):

    > Jak najbardziej! A co to jest przetwarzanie? No to znowu PWN:
    > przetworzyć to: *zmienić coś, nadając inny kształt, wygląd*
    >
    > Nie nadałeś innego kształtu, nie zmieniłeś, po prostu wyciągnąłeś
    > kierownicę i sprzedałeś. Ona była częścią składową jakiejś całości, ale
    > jej nie wyprodukowałeś, do licha! ;P
    >
    > A w tych synonimach można by dołożyć: wytwarzanie, generowanie,
    > przetwórstwo...
    >
    > I nic mi tu do naszego tematu nie pasuje

    Wyobraź sobie człowieka, i króry zajmuje się przerabianiem powiedzmy
    kolumny kierownicy w stojaki do czegoś (np. do puszczania fajerwerków).
    Znajomy szrociarz podrzuca mu co jakiś czas zestaw kierownic, a on za
    pomocą gumówki rozcina tą kolumnę kierownicy, i jedna z tych części jest
    tym co odbiera od niego hurtownik. Niewątpliwie jest producentem.

    A tu któregoś dnia, kolumny kierownicy zamiast spawane przychodzą mu
    skręcane. Więc tylko rozkręca i ma to co potem daje do hurtowni. I co,
    przez inny materiał wejściowy i ten sam materiał wyjściowy z producenta
    stał się nagle handlowcem?

    p. m.