  • Data: 2007-06-30 22:07:04
    Temat: Re: Pytanie z handlu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 30 Jun 2007, Jagna wrote:

    > Ale poczekaj! Ty mówisz o poskładaniu z części, to JEST produkcja, ale
    > rozebranie na części nią być nie może!

    To ja poproszę o definicję produkcji, dobrze? ;)

    > eee.... toż to nie to samo :)
    > a ta pietruszka, którą handlujesz, to co? uchodowana przez Ciebie? ;>

    Właśnie:
    - zakładałem że nie hodowana
    - normalnie nie handluję
    - zakładam że raz mi się zachce.

    > No co Ty?! Samochód składa się z części przecież. Rozkładając go ja ich nie
    > produkuję tylko wyodrębniam.

    Dobra, poproszę uprzejmie o podanie mi PKWiU dla "wyodrębniania", zacznę
    się zastanawiać!
    A o prośbie o definicję produkcji nie zapomnij i tak, jakieś tam
    ekonomiczne strony przeglądałem jak sam szukałem, ale dokładnie nie
    pamiętam jak to szło, niemniej jakieś Twoje stanowisko chciałbym
    znać :)

    > Wiesz, gdybyś z części samochodu złożył na ten przykład rower, to by to
    > była produkcja, ale tak? Ja tam ciągle mam wątpliwości...

    He, myślisz że nie miałem? ;)
    Ale co obracałem kota ogonem to mi jedno wychodziło, i nie chce inaczej.
    Jestem skłonny dać się przekonać :O, ale jakiś trafiający argument
    mi potrzebny. No i PKWiU :)

    > Zerknijmy może do PWN, co?
    > Znaczenie słowa produkcja: ?zorganizowana działalność mająca na celu
    > wytwarzanie jakichś towarów, usług lub dóbr kultury?

    Tak.

    > To co? Wytworzyłeś części? ;>

    Tak.

    > Kupiłeś surowiec i poskładałeś?

    Prrrr!!!
    Prrrrrodukcja :) nijak nie jest synonimem "składania", zdecydowanie.
    Jak z ropy naftowej produkujesz benzynę, to SKŁADASZ cząsteczki
    czy raczej ROZKŁADASZ w crackingu, co? ;)
    Produkcja to PRZETWARZANIE.
    Jakiekolwiek, w jakąkolwiek stronę.

    > Nie dam się przekonać w tej kwestii! :D

    Obejrzymy :O

    > To ja się wyłamię i tym razem zamiast pozdrowić, prześlę wyrazy szacunku!
    > Może być?

    Wzajem, może być!

    pzdr, Gotfryd