    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przedawnienie dlugu
    Date: Thu, 15 Apr 2004 22:21:33 +0200

    On Thu, 15 Apr 2004, Jan Galazka wrote:

    >+ > >+ 2. Czy bieg przedawnienia roszczenia rozpoczal sie na nowo
    >+ > >+ dnia 06.03.2003, w ktorym to dniu ojciec wyslal pismo do
    >+ > >+ dostawcy, w ktorym to pismie wyraza wole uregulowania dlugu?
    >+ >
    >+ > AFAIK tak, K.C.:
    [...]
    >+ Wszystko sie zgadza (zwlaszcza wczesniejsze punkty), ale bylbym bardzo
    >+ ostrozny, jezeli chodzi o to pismo. Wcale nie uznalbym tego za uznanie
    >+ dlugu. A jezeli nawet, to musze znac odpowiedz na dwa pytania:
    >+ 1) kto podpisal to pismo. Jezli sam dluznik

    Przecież napisał - ojciec, przedsiebiorca, właściciel DG, dłużnik.
    Znaczy - IMO pytania nie ma. Zakładam że pismo jest podpisane !

    >+ 2) czy sa slowa "uznaje dlug", albo cos na te modle. Samo oswiadczenie, ze
    >+ zaplace, nie ozmnacza wcale, ze zaplace w calosci, bez zastrzezen, ze nie
    >+ kewstionuje np. dlugu co do zasady, ale kwestionuje co do kwoty.

    Oj, no to stanie na porządku sprawa *jakiej* kwoty nie kwestionował.
    Jak na mój gust usiłującym wywieść rzeczy nienapisane (czyli
    "wyciągającym skutki prawne") staje się wtedy dłużnik i piłeczka
    jest na jego polu...
    To samo co do zastrzeżeń: skoro jest zapis iż "zapłacę" a nie ma
    "pod warunkiem że" to IMHO już nie jest zmartwieniem wierzyciela
    a dłużnika wykazanie iż warunki były. Zdaje się iż pisemne wyrażenie
    woli jest uważane za "mocniejsze" ? :)

    >+[...] i te rozwazania maja charakter bardziej teoretyczny.

    Oczywiście, co nie wadzi "bezpiecznie" podyskutować - a nuż
    ktoś błędy w rozumowaniu wytknie jednej lub drugiej stronie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)