eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzechowywanie e-faktur › Re: Przechowywanie e-faktur
  • Data: 2008-05-12 22:34:49
    Temat: Re: Przechowywanie e-faktur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 12 May 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > Witam,
    >
    > Szukając w sieci informacji dot. faktur elektronicznych, ogarnęła mnie
    > wątpliwość - w jaki sposób należy przechowywać zarówno faktury
    > WYSTAWIANE, jak i faktury OTRZYMYWANE, tak aby spełnić wymogi
    > rozporządzenia?

    W jaki sposób się nie wypowiadam.
    Ale IMO z podanej treści wynika jedno: że ma być *jednakowo* u wystawcy
    i przechowujacego f-ry otrzymane.

    > par. 6:
    > Faktury wystawione lub otrzymane w formie elektronicznej przechowuje się
    > na terytorium kraju w sposób umożliwiający, na żądanie
    [...]
    > W sytuacji gdy sam otrzymuję takie faktury: czy wystarczy że na żądanie
    > przekażę urzędnikowi (gdy tego zażąda) moje dane pozwalające na zalogowanie
    > się do systemu kontrahenta?

    IMO - nie.
    Jeśli podatnik ma zapewnić, to ON ma zapewnić, więc nie może to być
    powierzone wystawcy.
    No chyba, że rozpatrujemy odrębną umowę, w której wystawca zobowiązuje
    się do przechowywania f-r na rzecz otrzymującego (ze standardowym
    pytaniem jaka jest rynkowa wartość takiej usługi i ile VATu od niej
    wziąć ;))

    > Czy też muszę budować osobny system dostępu
    > i przechowywać kopie faktur na takim serwerze?

    IMVHO: jeśli wystawca musi, to kupujący też. Jeśli zaakceptuje
    "elektroniczne" oczywiście.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1