eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzechowywanie e-fakturPrzechowywanie e-faktur
  • Data: 2008-05-12 12:34:41
    Temat: Przechowywanie e-faktur
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Szukając w sieci informacji dot. faktur elektronicznych, ogarnęła mnie
    wątpliwość - w jaki sposób należy przechowywać zarówno faktury
    WYSTAWIANE, jak i faktury OTRZYMYWANE, tak aby spełnić wymogi
    rozporządzenia?

    Że przytoczę:

    #v+
    par. 6:
    Faktury wystawione lub otrzymane w formie elektronicznej przechowuje się
    na terytorium kraju w sposób umożliwiający, na żądanie, zgodnie z
    odrębnymi przepisami, organów podatkowych lub organów kontroli
    skarbowej, natychmiastowy, pełny i ciągły dostęp drogą elektroniczną tym
    organom do tych faktur, w szczególności zapewnienie możliwości
    udokumentowanego poboru i wykorzystania tych faktur przez te organy, w
    tym ich wydruku, jak również zapewnienie czytelności tych faktur, z
    zastrzeżeniem ust. 2.
    #v-

    I teraz pytania jakie mam:

    Czy interpretować to, że jeżeli chciałbym wystawiać faktury elektroniczne,
    muszę udostępnić US dostęp on-line do nich? Czy są jakieś informacje jak
    takowy dostęp ma wyglądać?

    W sytuacji gdy sam otrzymuję takie faktury: czy wystarczy że na żądanie
    przekażę urzędnikowi (gdy tego zażąda) moje dane pozwalające na zalogowanie
    się do systemu kontrahenta? Czy też muszę budować osobny system dostępu
    i przechowywać kopie faktur na takim serwerze?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1