  • Data: 2007-01-30 14:16:12
    Temat: Re: Praca Ankieter podatki
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:epnjeu$m5j$1@news.interia.pl...

    > Jak dla mnie to ewidentnie nie jest dzieło i pentor oszukuje tak
    > jak wszyscy w tym klubie.
    > Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Przy umowie
    > zleceniu musiałby dołożyć połowę ZUS z własnej kieszeni.

    Czy to jest wina Pentoru, że jacyś debile wymyślili obowiązkowe
    ubezpieczenia społeczne i zdrowotne od umów zleceń? Pentorowi to w
    sumie zapewne "rurka", trochę więcej elektronicznego smiecia
    (deklaracja zus), nieco wyższe przelewy do zus, niższe do us.
    Koszty brutto Pentor i tak poniesie takie same, bo z punktu
    widzenia dająceg zlecenie zawsze patrzy się z punktu widzenia
    kosztów brutto.

    Większa różnica dla wykonawcy dzieła/zlecenia, bo mniej dostanie
    do ręki, a w zamian otrzyma jakieś wirtualne "ubezpieczenie
    społeczne". Kto wie, być może nawet jeśli "ankieter" zażyczy sobie
    umowy zlecenia, to ją dostanie (a zatem dostanie mniej
    wynagrodzenia do ręki). Jak tak kiedyś zrobiłem w podobnym
    przypadku, z pełną świadomością jakie będą efekty. I nie pomyliłem
    się, z 6 osób, każdy wolał UoD.

    marekz