    From: "Jacek" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pit5 i ryczałt
    Date: Sun, 22 Dec 2002 23:40:14 +0100

    Użytkownik "Paweł Skarżyński" <c...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:au55pk$g2a$1@news.gazeta.pl...

    > No kajam się, ale u mnie to jest ta sama kwota stąd pomyłka.
    Ciekawą masz tę nieruchomość.Na jej utrzymanie nie potrzeba ani grosza?
    To ja też taką chcę mieć-:)))

    > To z czego mam płacić jak nie ma przychodu? Przecież najemca może
    > odmówić płacenia (obym nie wywołał wilka z lasu) albo mieć opóźnienia.

    A to już Twoje zmartwienie.Masz płacić i basta.Jak mawiają w US trzeba
    znaleźć uczciwego
    Mówiąc jeszcze bardziej obrazowo,wręcz wulgarnie -a co to US obchodzi

    > wykazać, że nie miałem tego przychodu w danym miesiącu - wyciągi z
    banku
    > powinny być wystarczającym dowodem.

    Optymista to Ty jesteś,że daj Boże zdrowie.
    > Czyli mogę sobie notować w zeszyciku w szufladzie i tylko wyciągać w
    > razie jakiejś kontroli? Coś to zbyt piękne żeby było prawdziwe.

    A to jest prawdziwe,pod warunkiem że w zeszyciku jest "tabelka" zgodna ze
    wzorem jaki w ministerstwie wymyślili.

    > Czy taki zeszycik ma jakiekolwiek znaczenie dla płacenia podatku?

    No to jest podstawa.

    > Chodzi mi o tą sytuacje z obsuwami w płatnościach ze strony najemcy.

    Tego jeszcze nie wiem czy możesz płacić tylko "nie ze swoich".

    > :-))) Wreszcie jakaś zmiana na lepsze :-) A już myślałem, że nie
    dożyję...

    No to dużo zdrowia życzę

    > No tu to się zgubiłem. Jeśli przychód roczny <4000 Euro, to płacę 8.5%
    > od przychodu, tak?

    Tak

    > Jeśli u mnie przychód=dochód, to nie ma tu chyba żadnych niuansów, no
    nie?

    Są -czysto matematyczne.Porównaj sobie ile płaciłeś (zapewne dużo za
    dużo) a ile zapłacisz będąć na ryczałcie.

    Jacek