  • Data: 2009-04-20 16:49:01
    Temat: Re: PIT36L - pytania
    Od: Zbigniew Braniecki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hej, dziekuje za pomoc wszystkim w tym watku niezaleznie od ostrosci
    zawartych w nim slow :)

    On Apr 20, 11:36 am, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > To masz w owych ustawach :)  (Konkretnie ustawa o podatku dochodowym od osób
    > fizycznych, art. 22-23 i jeszcze coś tam w 24-26 się przebija).

    Dzieki, przejze. Nie korzystam z samochodu, studiuje, mieszkam w
    centrum miasta, a laptopa dostalem wiec nie za bardzo wiem co mogloby
    "isc w koszty" i wydawalo mi sie, ze moze sie okazac ze praktycznie
    nic. (moze jakis Internet?)

    > powinieneś skorygować swoją KPiR za 2008 - dlatego że PIT/B powinien wynikać z KPiR

    Hmm... nie wiedzialem, ze KPiR jest obowiazkowy. Mam arkusz w
    docs.google.com w ktorym zapisuje wszystkie przychody, podsumowuje na
    koniec miesiaca i place od nich 19%. Tyle. Nie spodziewalem sie, ze to
    az tak karygodne.

    > Jak nie masz kosztów to nie wpisujesz, bo nicby co miałbyś wpisać.
    > Ale koszty raczej jakieś masz. Jeśli faktycznie nie masz żadnych, to rozważ ryczałt
    17%.

    Dzieki, poczytam o tym. Wydaje mi sie, ze praktycznie zadnych nie mam.

    > Do tego VAT na pewno nie wynosi 0%, po prostu go nie ma, ew., przyjęło się
    > że zamiast stawki pisze się "np" - od "nie poddlega" (i faktura też powinna być
    > odpowiednio wystawiona - adnotacja że VAT płaci nabywca)

    jak bylem w urzedzie to mi wytlumaczyli, ze mam im co miesiac wysylac
    VAT-7 z rubryczkami odpowiednimi z ktorych wynika ze "0". Tyle. Robie
    tak jak mi w urzedzie panie wytlumaczyly...

    > Chyba powinieneś zasięgnąć rady jakiegoś fachmana, bo chyba nie wiesz na razie
    > za dużo, za to dużo masz do stracenia.

    No wlasnie podejrzewalem, ze moze nie wszystko robie perfekcyjnie i
    planowalem zasiegnac rady ksiegowego, ale nie rozumiem co oznacza
    "duzo do stracenia" - wszak place podatki, pewnie nawet wiecej niz
    moglbym, ale chyba wszystko zgodnie z planem (19% - jak w mordke
    strzelil, wysylam te VAT-7...) wiec nie spodziewalem sie, ze cos moze
    byc krytycznie nie tak.
    Raczej zastanawialem sie, czy jest mozliwe, ze place za duzo, a nie,
    ze za malo i jakies kontrole mnie beda sciagac. :(

    Na razie niestety jutro wyjezdzam do kanady, wiec pewnie albo
    faktycznie wysle pusty i korekte, albo wysle zgodnie z tym co placilem
    a zaraz po powrocie poradze sie ksiegowego co moge zrobic lepiej na
    przyszly rok z tymi kosztami.

    Ehh, w kazdym razie dzieki jeszcze raz wszystkim za uwagi, nie jest
    latwo placic podatki w Polsce :/

    pozdr.
    zibi