  • Data: 2009-04-20 21:37:26
    Temat: Re: PIT36L - pytania
    Od: Zbigniew Braniecki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 20, 8:24 pm, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    > Znaczy się nie masz obowiązkowej ewidencji, a to oznacza szacowanie
    > dochodu - a co z tego wyjdzie to już powiedzieć się nie da.
    > Może nic strasznego, a może kwas.

    Jasne, ale chyba mam wszystkie dane do przepisania do KPiR, wiec jesli
    to zrobie (po waszych odpowiedziach na bank chce pokazac to
    ksiegowemu :)) to chyba nic straconego?

    > Panie w urzędzie jakby wiedziały co i jak to by były księgowymi
    > za 5k albo 10k. Jeśli chcesz urzędową wykładnię to piszesz wniosek
    > o wiążącą interpretację.

    Nigdy tak na to nie spojrzalem :)

    > Napisz jeszcze czy faktury wystawiasz chociaż :) i czy prowadzisz ewidencję VAT?

    Wystawiam faktury, nie prowadze ewidencji (glups?)

    Ale mam te wszystkie faktury w razie czego :)

    > Mandaty karne (a może i grzywny za przestępstwo skarbowe np. za wadliwe faktury
    > czy nieprowadzenie obowiązkowej ewidencji) + ew. szacowanie dochodu
    > wg widzimisię urzędnika - wtedy wykosztujesz się na doradcę podatkowego
    > lub adwokata żeby Cię wybronił (bo pewnie da się to szacowanie "wyłączyć",
    > ale trzeba wiedzieć jak).

    Model faktury dostalem od ksiegowego wiec "powinien" dzialac, ale
    oczywiscie dopytam jak juz bede tego ksiegowego meczyl :)

    > Krytycznie to może nie, ale trochę możesz wtopić
    > na to co powyżej opisałem.

    Dzieki za informacje

    > Lepiej z tym co płaciłeś ;-)

    Czyli juz nie szukac co to ten ryczalt i nie kombinowac z ksiegowym na
    szybko, tylko wyslac z tym co placilem i od maja zaczac pozadnie?

    > Czyli miałem rację że nasiąkłeś kanadyjskim powietrzem
    > i agenturokomunalne realia nie są dla Ciebie zbyt jasne :) ?

    Juz sie przystosowuje, Wasze odpowiedzi bardzo pomagaja :)

    Pozdrawiam
    zibi