  • Data: 2004-11-27 16:29:07
    Temat: Re: PIT, DG i straty z lat ubieglych
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. US nie ma prawa "nie pozwolić złożyć korekty", artykuł był
    > w tym tygodniu w Dobrej Firmie w Rzeczpospolitej (poszukaj
    > szybko nim "zniknie w płatnych" :))

    Czy chodzi o to, z czwartku?
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_041125/f
    irmac_a_13.html

    Widzę, że to jest o korekcie zaniżonego zwrotu VAT - a tu miałbym
    korektę zawyżonego PIT. Można to traktować tak samo?

    > 2. Jakoś nie widzę podstaw żeby na podstawie przyjętej deklaracji
    > US mógł odmówić realizacji korekty.

    Ile US ma na to czasu? Czy będę musiał:
    - zapłacić 3000 zł + odsetki (korekta zaniżonego PIT za 2002),
    a później odzyskać 1000 zł pewnie bez odsetek (korekta zawyżonego
    PIT za 2001)
    czy też (dla mnie lepiej, może nie będzie trzeba brać kredytu):
    - zapłacić 2000 zł z odsetkami (3000 zł korekta zaniżonego PIT za
    2002, minus 1000 zł korekty zawyżonego PIT za 2001)
    ?

    > Hm... to jest ciekawy problem... :[

    W poniedziałek pewnie dowiem się w US, ale jeśli ktoś wcześniej
    jeszcze coś podpowie - byłbym wdzięczny. Problem dotyczy 2 osób -
    dopłacić trzeba w jednym przypadku; w tym drugim jest duża ulga
    budowlana i cały podatek do zwrotu, więc tylko zmniejszy się kwota
    do odliczenia w latach następnych (ale chyba tej ulgi już nie ma).

    Dzięki i pozdrawiam.
    Marek