  • Data: 2004-11-27 21:36:14
    Temat: Re: PIT, DG i straty z lat ubieglych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 27 Nov 2004, Marek Michalkiewicz wrote:
    >+ > 1. US nie ma prawa "nie pozwolić złożyć korekty", artykuł był
    [...]
    >+ Czy chodzi o to, z czwartku?

    Tak.

    >+ Widzę, że to jest o korekcie zaniżonego zwrotu VAT - a tu miałbym
    >+ korektę zawyżonego PIT. Można to traktować tak samo?

    Artykuł (a przynajmniej TA część) dotyczy ZASADY - składasz
    koretkę i tyle.
    Sprawą osobną jest czy US ją uzna - ale ODMÓWIĆ nie ma podstaw...

    >+ > 2. Jakoś nie widzę podstaw żeby na podstawie przyjętej deklaracji
    >+ > US mógł odmówić realizacji korekty.
    >+
    >+ Ile US ma na to czasu?

    Nie podejmuję się odpowiedzi...
    Nie wiem czy masz prawo "potrącić nadpłatę" - zdaje się że
    w Ordynacji gdzieś jest że wolno, ale problem w tym iż
    nie pamiętam czy do zwrotu nie jest potrzebna DECYZJA US.
    A wtedy US najpierw musiałby ją "uznać"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)