  • Data: 2008-05-26 21:14:26
    Temat: Re: Opodatkowanie wynajmu mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 May 2008, Piotr wrote:

    > Ale czy mi wolno? Znajduję sprzeczne informacje. Czy jako osoba prowadząca
    > DG mogę niezależnie rozliczać się ryczałtem w związku z wynajmem, uwaga,
    > krótkotrwałym.

    A jest w przepisach jakaś różnica między wynajmem krótkotrwałem
    i długotrwałym? Bo nie widzę.

    Streszczając:
    - dla dochodowego są to *odrębne* źródła przychodów
    AFAIR nie ma żadnych przeciwwskazań, aby stosowane były do nich
    odrębne zasady rozliczania (ryczałt itp), z tym zastrzeżeniem iż
    oczywiście nie można wybrać "liniowego" :)
    Pomijam to, że można "rozszerzyć DG", ale rozumiem że nie o to idzie.
    - dla VAT jest to *jedna* "działalność gospodarcza" (najem i podobne
    są *dla VAT* zaliczane do DG).

    Nie wiem co w takim układzie zrobić z rozliczaniem proporcji VAT,
    znaczy czy i co zrobić z "kosztami ogólnymi" (które powinno się
    rozliczać proporcją).

    pzdr, Gotfryd