  • Data: 2008-05-27 08:46:58
    Temat: Re: Opodatkowanie wynajmu mieszkania
    Od: "Piotr" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > ma jeden plus: stanowi dowód, iż zakup dokonywany był z określonym
    > ZAMIAREM,
    > więc nie można próbować podważać zaliczenia go w koszt na podstawie
    > podważania
    > tezy iż "nie był w celu DG".
    > Ale w drugą stronę to nie działa: jeśli na f-rze jest imię i nazwisko
    > podatnika oraz jego NIP, to fakt braku firmy (jeszcze) nie dowodzi, ze
    > zakup "nie był w określonym celu".
    > Natomiast z p. widzenia VAT jak wyżej: podatnik jest *jeden*.
    > I to co dla dochodowego może traktować odrębnie, dla VAT traktuje

    Dziękuję raz jeszcze.

    Podsumuję:
    - wynajem w ramach DG i poza nią
    opcja A: w ramach DG, wówczas wynajmowane mieszkanie czynię drugą siedzibą
    we wpisie do EDG
    opcja B: poza DG, czyli wynajem majątku prywatnego, w tym wypadku zamiar
    wynajmu muszę ponoć zgłosić do Urzędu Statystycznego z prośbą o nadanie
    PKWiU
    - czy wystawiać faktury letnikom?
    opcja A: tak, jesli sobie tego życzą (w przeciwnym razie - stosuję zapewne
    dowody wewnętrzne)
    opcja B: co ciekawe, chyba podobnie jak w A (z tym ,że wystawcą jestem
    wówczas ja - bez nazwy prowadzonej niezależnie firmy w ramach DG)
    - jak rozliczać podatek dochodowy?
    opcja A: jak podatek z pozostałej DG (w moim wypadku zasady ogólne)
    opcja B: ryczałt (8,5% do 4000 euro przychodów) lub zasady ogólne - niestety
    nie karta podatkowa
    - jak rozliczać koszty?
    opcja A: tradycyjnie (zasady ogólne)
    opcja B: ryczałt nie daje tej możliwości, zasady ogólne - tak (w tym wypadku
    jednak do kosztów wprowadzam kwoty brutto z faktur na zakup wyposażenia)
    - jak rozliczać VAT?
    opcja A: tradycyjnie
    opcja B: ryczałt - nie daje mozliwości, zasady ogólne - zagadka! (zapewne
    oddaję owe 7% US w całości, podatek ten nie jest w żaden sposób pomniejszany
    przez podatek, jakim obłożone były zakupy wyposażenia)

    Nic nie pokręciłam? Dziękuję, Gotrydzie.
    Kasia
    foka 10:46:16
[...]

    w obydwu wypadkach: 7% VAT
[...]
    opcja B: ryczałt - nie daje mozliwości (więc oddaję owe 7% w całości),