    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opodatkowanie św. medycznych - inny wyrok
    Date: Fri, 8 May 2009 09:53:16 +0200

    news:gtv5bm$jar$2@news.onet.pl...

    > Zazwyczaj jestem zwolennikiem niższych podatków, ale w tym wypadku
    > zgadzam się całkowicie. I niestety wynika stąd wniosek, że nie zgadzam
    > się z najnowszym wyrokiem i uważam, że należy to opodatkować niezależnie
    > od tego czy pracownik skorzystał z pomocy lekarskiej.

    A ja nie zgadzam się z Tobą ;)
    Art.11 ust.1 wyraźnie dzieli przychody na te, które są przychodami w
    momencie otrzymania bądź pozostawienia do dyspozycji oraz na te, które są
    przychodami wyłącznie w momencie ich otrzymania. Świadczenia w naturze
    zaliczone są do tej drugiej grupy. Imho trudno uznać, by zawarcie przez
    pracodawcę umowy ubezpieczenia pracowników było równoznaczne z otrzymaniem
    przez nich świadczenia. Uważam, że pracownik w takiej sytuacji otrzymuje
    *możliwość* skorzystania ze świadczeń, a nie świadczenie.
    Przy okazji znalazłam podobne wyroki, wydane w ostatnim czasie. Dla
    zainteresowanych: III SA/Wa 1916/08, III SA/Wa 625/08, III SA/Wa 475/08.
    Co ciekawe, swego czasu MF wypowiadał się za nieopodatkowaniem takich
    świadczeń: PO 5/1-760/01640/95 i PO 3-7301/722-770/WK/97.

    pozdr,
    m.w.