  • Data: 2009-05-08 15:07:08
    Temat: Re: Opodatkowanie ?w. medycznych - inny wyrok
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    jureq wrote:
    > To dlaczego znane mi firmy płacące ubezpieczenia na życie za pracowników
    > opłacają od nich podatki na bieżąco?

    IMHO to jest nieco inny przypadek.

    Jeśli chodzi o ubezpieczenie na życie, to (w wielu znanych mi
    przypadkach) umowa jest miedzy TU i pracownikiem zaś firma jedynie
    opłaca całość/część składek *za* pracownika.

    Tak więc ewidentnie mamy do czynienia z przychodem po stronie
    pracownika, a co za tym idzie należy się podatek.

    Tymczasem jeśli chodzi o świadczenia zdrowotne opłacane przez pracodawcę
    to tak długo jak pracownik nie skorzysta to nie ma świadczenia w naturze.

    Piotrek