  • Data: 2009-05-07 17:21:58
    Temat: Re: Opodatkowanie św. medycznych - inny wyrok
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 07 May 2009 18:27:41 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >
    > Tak sobie rozważam...
    > W tym jest cały problem - przychodem nie jest świadczenie medyczne,
    > lecz udzielenie *ubezpieczenia*.

    Zazwyczaj jestem zwolennikiem niższych podatków, ale w tym wypadku
    zgadzam się całkowicie. I niestety wynika stąd wniosek, że nie zgadzam
    się z najnowszym wyrokiem i uważam, że należy to opodatkować niezależnie
    od tego czy pracownik skorzystał z pomocy lekarskiej.

    > Postawię pytanie inaczej: dlaczego nie uznać, iż pracownik otrzymuje
    > prawo majątkowe w postaci zawartego ubezpieczenia? (hint: podatku by
    > dalej nie było, dla darowizn dla osób fizycznych jest całkiem spory
    > limit zwolnienia :))

    Chyba czegoś nie rozumiem. Uważasz, że jakiekolwiek świadczenie
    pracodawcy na rzecz pracownika w zamian za pracę może być darowizną? I że
    jest jakokolwiek różnica czy świadczeniem tym jest prawo majątkowe czy
    pieniądze?