  • Data: 2007-03-25 21:13:12
    Temat: Re: Nierozwiązywalna Zagadka??
    Od: p...@m...pl szukaj wiadomości tego autora

    > od kiedy to w US są doradcy, a nie nieoduczone panienki.
    > Jak ty wpadłeś na to, że w ogóle oni cokolwiek mogą wiedzieć.

    No racja. Tak to niestety bywa.

    > Gdzie teraz jesteś w Polsce, czy w Anglii i czy zamierzasz wrócić do Polski
    > po doktoracie?

    Wracać raczej nie zamierzam, ale to jest moje subiektywne zdanie.
    Z obiektywnych, czyli mierzalnych przez US rzeczy to jest tak:
    - jestem zameldowany w Polsce
    - płacę rachunek za komórkę w Polsce (tylko do końca umowy, czyli
    08.2007)
    W każdym razie to świadczy na moją niekorzyść jeśli chodzi o to gdzie
    rezyduję

    > To zdecyduj, czy to było stypendium, czy dostawałaś wynagrodzenie?

    Myślę, że to jest umowna kwestia nazewnictwa, bo czy stypendium nie
    jest wynagrodzeniem? Jeśli nie, no to w porządku, pracowałem i
    dostawałem za to pieniądze, czyli jest to wynagrodzenie. Ale znalazłem
    też takie coś:

    Zgodnie z przepisami zawartymi w art. 21 ust. 1 pkt 40 tej ustawy,
    wolne od podatku dochodowego są świadczenia pomocy materialnej dla
    uczniów, studentów, uczestników studiów doktoranckich i osób
    uczestniczących w innych formach kształcenia, pochodzące z budżetu
    państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz ze środków
    własnych szkół i uczelni.

    Z tego wynika, że:
    1) w Danii byłem uczestnikiem "innej formy kształcenia" podyplomowego
    2) w Anglii mam status studenta i robię doktorat
    - w obydwu przypadkach otrzymywałem "świadczenia" ze środków własnych
    szkół i uczelni.

    > Fakt, że w Danii coś było poniżej prog lub było zwolnione nie ma znaczenia.
    > Istotne jest, czy to jest zwolnione w umowie o unikaniu podwójnego
    > opodatkowania pomiędzy Danią i Polską.
    > To jest wynagrodzenie, czy to jest stypendium?

    To fakt. Ale reszta jak wyżej, więc czy było zwolnione czy nie, to
    chyba zależy jak nazwiemy otrzymane przeze mnie wynagrodzenie
    (stypendium?)

    Dodam jeszcze, że w roku 2006 przebywałem:
    1) w Danii - 160 dni
    2) w Anglii - 84 dni
    Total - 224 dni
    Z tego co znalazłem wielokrotne przebywanie się sumuje, ale czy to się
    odnosi do jednego czy kilku krajów, to tego już nie wiem. Jeśli chodzi
    o próg dni to 183, więc się załapię lub nie w zależności od tego jak
    się sumuje.

    Pozdrawiam,
    Piotr