  • Data: 2007-03-25 18:45:00
    Temat: Re: Nierozwiązywalna Zagadka??
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:1174837555.707630.235840@p77g2000hsh.googlegrou
    ps.com...

    >Pytałem już wszędzie, niestety nawet doradcy w Urzędzie Skarbowym nie
    >potrafią mi odpowiedzieć.

    wow,
    od kiedy to w US są doradcy, a nie nieoduczone panienki.
    Jak ty wpadłeś na to, że w ogóle oni cokolwiek mogą wiedzieć.

    >1. Styczeń - bezrobotny
    >2. Luty - Kwiecień - Pogotowie Ratunkowe
    >3. Maj - Wrzesień - Dania (pracownik naukowy - więc nie wiem, czy
    >zwolnione z podatku czy nie)
    >4. Październik - Grudzień - Anglia - doktorat (to chyba zwolnione z
    >podatku?)

    Gdzie teraz jesteś w Polsce, czy w Anglii i czy zamierzasz wrócić do Polski
    po doktoracie?

    >Sprawa jest o tyle ciekawa, że Dania i UK są państwami, do których
    >stosuje się metodę
    >"odliczenia proporcjonalnego", jednak z tą ciekawostką, że wszelkie
    >stypendia zwolnione są z podatku. I teraz tak:
    >- za moją pracę w Danii dla Univ.Kopenhaskiego dostawałem
    >wynagrodzenie, poniżej tamtejszego progu podatkowego, więc tam podatku
    >nie płaciłem. Ale jak to uwzględnić w polskim zeznaniu (generalnie
    >stypendia nie są opodatkowane wogóle)

    To zdecyduj, czy to było stypendium, czy dostawałaś wynagrodzenie?
    Fakt, że w Danii coś było poniżej prog lub było zwolnione nie ma znaczenia.
    Istotne jest, czy to jest zwolnione w umowie o unikaniu podwójnego
    opodatkowania pomiędzy danią i Polską.

    - za moją obecną pracę w UK dostaję wynagrodzenie jako student PhD
    (doktorat), więc to też podobno nie ulega opdodatkowaniu (ale w Polsce
    podlega?).

    Tak samo jak wyżej.
    To jest wynagrodzenie, czy to jest stypendium?