  • Data: 2005-06-28 22:05:01
    Temat: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Jun 2005, Cavallino wrote:

    > + No to ja mam takie przepisy gdzieś.

    ...masz wyjaśnienie dlaczego zdecydowanie łatwiej o pracowników...

    > + > I jest to zupełnie odrębna sprawa od faktury
    > +
    > + Dla mnie nie.
    > + Jeśli nie dostałem faktury, to dana usługa jest o 41% droższa.

    Ja cię rozumiem.
    Ale to jest "normalna logika", rzecz w podatkach spotykana aczkolwiek
    w miarę rzadko :]

    > + A ja nie mam w zwyczaju płacić więcej niż umówione.

    IMO argument o "potrąceniu strat" z innego twojego postu
    wygladał mi dobrze na gruncie prawa cywilnego.
    Dopiero teraz zacząłem się zastanawiać czy takie "potrącenie"
    nie podpadnie pod VAT i dochodowy...
    Ech... :[

    > + Usługa wykonywana przez firmę firmie kończy się wystawieniem faktury - psi
    > + obowiązek wynikający z przepisów podatkowych.

    Chciałbyś.

    > + Koniec, kropka.

    ...ale to nieprawda. Usługa kończy się wtedy kiedy się kończy
    i wykonawca ma 7 dni na wystawienie faktury... ale owo
    wystawienie nie przesądza nijak o "zakończeniu umowy" - ono
    już miało miejsce...

    > + > - za to że nie
    > + > wystawił ci faktury możesz dać mu w łeb kablując do US.
    > + > On ZROBIŁ. Więc MA DOSTAĆ (zapłatę).
    > +
    > + No jeśli tak będzie myślał to na pewno jej nie dostanie....

    Prawdę mówiąc... zapatuje się. Bo żeby pozwać cię do sądu
    musi przedstawić "papiery". I być może sąd uzna że "nie
    dopełnił staranności" (z powodu niewystawienia foktury)
    Ale w przedmiotowej sprawie jest inaczej: dostawca
    nie domagał się jeszcze zapłaty, najpierw rozwiązał umowę :(

    > + > wyraźnie zastrzeć że zapłata jest od czegoś-tam uzależniona.
    > + > Od czegoś co realizacją umowy NIE JEST - a wystawienie
    > + > faktury NIE JEST "realizacją umowy"
    > +
    > + To Twoje zdanie.

    Moje. Nie wypieram się :)

    > + > Być może furtka w prawie cywilnym pt. "przyjęte zwyczaje"
    > +
    > + To nie jest żaden zwyczaj, to obowiązek sprzedawcy.

    Może rozróżnijmy:
    - chodzi o obowiązek zapłaty. Obowiązek zapłaty NIE wynika
    z faktury - wystawionej prawidłowo lub nie
    - oczywiście ma obowiązek wystawienia faktury. Ale bez związku
    z zapłatą.

    > + IMO się nie należała w wysokości brutto, chyba że strony inaczej się umówiły.

    To jest w innych wątkach: nie zgadzam się że "nie należała się
    w wysokości brutto". IMO jak najbardziej należała się (w pełnej
    wysokości).
    Natomiast prawo do potrącenia z tej kwoty kwoty szkody wygląda
    mi na razie na możliwe - tu się nie będę kłócił :)
    Niby "efekt" ten sam, ale nazwa inna ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)