    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Date: Thu, 29 Sep 2005 12:00:39 +0200

    On Thu, 29 Sep 2005, gonia wrote:

    > nie chce za bardzo sie wymadrzac, bo tez i strasznienie chce mi sie siegac do
    > ustawy, ale rzeczoznawca to chyba tylko z dochodowki

    PIT:
    +++
    2. Dochody, o których mowa w ust. 1, określa się, w drodze
    oszacowania, stosując następujące metody:
    1) porównywalnej ceny niekontrolowanej,
    2) ceny odprzedaży,
    3) rozsądnej marży ("koszt plus").
    3. Jeżeli nie jest możliwe zastosowanie metod wymienionych
    w ust. 2, stosuje się metody zysku transakcyjnego.
    ---

    > i przy PCC

    ...a to inna sprawa, bo tam podstawą opodatkowania jest
    z definicji cena rynkowa.

    Mam na myśli ustawę o PIT - jak wyżej (albo podatku od
    spadków i darowizn :)) jak i VAT:
    +++
    Art. 32.
    1. W przypadku gdy:
    3) między nabywcą a dostawcą istnieje związek, o którym mowa w ust. 2

    - organ podatkowy określa wysokość obrotu na podstawie przeciętnych
    cen stosowanych w danej miejscowości lub na danym rynku w dniu
    wykonania świadczenia, pomniejszonych o podatek, jeżeli okaże
    się, że przypadki te miały wpływ na ustalenie ceny.
    ---

    > tutaj raczej obawialabym sie czynnosci pozornych

    IMHO niewykluczone.
    Ale "zaniżenie ceny w transakcji z podmiotem powiązanym" też
    brzmi przekonująco :]

    > natomiast przy VAT fajniejsza sprawa - odliczyc mozna tylko 60 ale za to
    > naliczyc trza bedzie 100, w koncu nie mija pol roku

    ...akurat JAKBY mógł sprzedać coś kupionego za 13000 zł w cenie
    1000 zł to nie musiałby korygować VATu odliczonego :)

    > a nie wiem dlaczego, nie chce mi sie wierzyc,ze jak samochodzik nie przeszedl
    > w ciagu tego miesiaca jakiegos bum, to nie ma szans na tak drastyczne
    > obnizenie ceny przez rzeczoznawce

    Ano.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd