  • Data: 2005-10-01 05:53:38
    Temat: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...hłe, hłe, hłe :)
    > Znaczy nie tylko ja mam "bujną wyobraźnię" ;)

    jak ktos na mnietupie nozka i mowi, ze tak ma byc, po tak napisali, to
    ja sie nigdy nie zgodze

> [...]

    > i czy jest przepis WPROST nakazujący uznać iż TO (ów przychód)
    > stanowi podstawę korekty ?
    > - sprzedaży zwolnionej, jest taki przepis.
    >
    > Żeby była jasność:
    > moim zdaniem w POPRZEDNIEJ ustawie, kiedy przepisy kierowały
    > podatnika w stronę rozwiązań BARDZIEJ skomplikowanych oddawały
    > one BARDZIEJ (zaraz oberwę...) ideę VATu.
    > Otóż liczenie JEDNEJ proporcji sprzedaży - a taką sugestię
    > zawiera art. 90.3 jest nieporozumieniem. Oczywiście tylko
    > w rzadkich przypadkach, ale to o niczym nie świadczy :]

    jest tylko 1 problem, prawie dalam sie przekonac temu zwolnieniu....
    ale nie udalo mi sie!
    art.91
    7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio, w przypadku gdy podatnik
    miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku
    naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał
    takiego obniżenia, albo nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się
    to prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego od tego towaru lub usługi.

    a tu nie miales prawa do odliczenia calej kwoty, tylko 50 badz 60
    %.Zeby bylo ciekawiej, wszelkie interpretacje tego art.ida w calkiem
    innym kierunku, innych sytuacji, ale przeciez 1-5 mowi o korekcie
    odliczonego VAT, w tym rowniez ST

    > Źle IMO na to patrzysz.
    > Z p. widzenia korekty VAT liczy się wykorzystanie DANEGO ST.
    > I nie jest istotne czy będzie on "sprzedażą towaru" - jeśli
    > JAKKOLWIEK będzie on służył wyłącznie celom zwolnionym lub nie
    > podlegającym VAT to VAT trzeba w okresie korekty (w 1/5 na rok) zwrócić !
    > I fakt że *przypadkiem* ów ST w momencie sprzedaży sam w sobie
    > stanowi "wykorzystanie w celu" (sama sprzedaż jest źródłem
    > przychodu) to jest taki sobie przypadek szczególny :)

    to nie ja zle na to patrze, to ustawodawca sie zakrecil i przez bzdetny
    przepis doprowadza do czynnosci pozornych. Jezeli koncze dzialalnosc
    przed uplywem 5 lat, to dlaczego mam robic korekte, zamiast tak, jak za
    poprzedniej ustawy okreslic wartosc rynkowa?lepiej sprzedaz,
    pfffffffffff. A poza tym co ze srodkami trwalymi, na szczescie teraz
    juz kest ograniczenie do tych 15 tys-, ktore zamortyzowaly sie w 3 lata
    korzystajac z indywidulanych stawek?

    > E tam.
    > Wniosek o konieczności korekty VAT naliczonego jest "jedynie"
    > mało rzucający się w oczy, ale (IMO) oczywisty.
    > Zdążam do tego iż powoływanie przykładu korekty ST za dowód
    > "niechlujności" zdecydowanie zbytnio podnosi ocenę ustawy o VAT :)

    a tutauj pozwolisz, ze typowo sie nie zgodze. Art.91 wyraznie
    rozgranicza ST od towaru, to tylko w definicje towaru wpakowano, ze
    wzystko co mozna przemiescic jest towarem, a dla mnie dalej z ustawy nie
    wynika zwolnienie

    i zeby nie bylo watpliwosci;-)) ustawe to ma zrozumiec kazdy, kto ja
    czyta, tu nie ma miejsca na domysly
    natomiast wielu doradcow podatkowych podziela moje zdanie co do naszej
    ustawy VAT
    nie cjce mi sie wymieniac wszystkich art,gdzie komus sie zle cos
    przepisalo ze starej ustawy czy zle docielo z dyrektywy, dla mnie art.91
    jak na razie jest dalej malo czytelny