  • Data: 2005-09-30 22:52:55
    Temat: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Sep 2005, gonia wrote:

    > przez ciekawosc, mooge jakiegos linka do GP?albo kiedy to bylo,
    > znajde w archiwum

    ...mam trochę grochu z kapustą w moich zapiskach - ale coś
    znalazłem :)
    RP: 09.09.2004, artykuł Anny Koleśnik, obiecywała "czytaj
    też za tydzień"
    RP: 16.09.2004, Karol Różycki, "Temat tygodnia"
    Jeśli do tego ostatniego uda ci się dotrzeć to będę czuł się
    zwolniony od prezentacji "jak policzyć tę xxxxx korektę" :)
    Bo na doczytanie się czy w końcu ma być "po całych latach"
    czy "po miesiącach" (czym zasugerowałem się po twojej odpowiedzi,
    ale IMO sprawdzić trzeba bo z faktu że taki pogląd był w RP
    nie wynika jeszcze że się z nim zgodzę ;)) na razie nie
    znalazłem czasu.
    Napisz jak ci się spodoba argumentacja autorów...
    (i czym cie przekonali czym ja cię nie przekonałem ;))
    Jeszcze potknąłem się o RP 06.01.2005 - jest uwaga
    o zaplątaniu się ustawodawcy w kwestii wpływu korekty
    VAT na wartość początkową ST niejednolicie przy podwyższaniu
    i obniżaniu współczynnika - ale to już mało ma z tematem
    wspólnego.
    Wydaje mi się że inne artykuły tez były... ale nie widzę.

    ...O, mam coś dla ciebie ! :)
    - Przegląd Podatkowy:
    http://www.gofin.pl/podp.php/211/1134/58965/
    "Ważne jest przy tym, czy samochód, o którym mowa, będzie
    sprzedawany w tzw. "okresie korekty", czyli w okresie 5 lat,
    liczšc poczšwszy od roku, w którym został oddany do
    użytkowania w firmie. Jeżeli sprzedaż następuje po
    upływie 5 lat - sprzedaż ta pozostaje bez skutków
    dla rozliczenia podatku VAT."
    [...kolejna strona...]
    "Roczna korekta dotyczy jednej pištej kwoty podatku
    naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu."

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)