  • Data: 2009-07-17 11:42:13
    Temat: Re: Kto odpowiada za nieodprowadzenie skladek ?
    Od: "\\n" <n...@m...xy> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:
    > "\n" <n...@m...xy> napisał

    > W którym miejscu tak twierdzę??

    Tutaj:

    "Na marginesie - jeśli pracodawca w istocie nie potrącił, czyli przelał
    pracownikowi więcej, to i tak ZUS musi odprowadzić i nie ma zmiłuj się.
    A pracownika co najwyżej może_prosić_o zwrot nadpłaty. To nie pracownika
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    interes, żeby sobie składki wyliczać i sprawdzać, czy zostały prawidłowo
    przelane."

    Wcześniej tutaj:

    "Jakie przepraszam wsparcie mam dodać do ustawowego obowiązku
    przelewania składek ZUS i zaliczek na podatek przez pracodawcę-płatnika?
    Jeśli on nie dochowa tego obowiązku, to on ponosi za to
    odpowiedzialność, więc z jakiego powodu miałby potem dochodzić czegoś od
    pracownika na zasadzie bezpodstawnego wzbogacenia?"

    A jeszcze wcześniej tutaj:
    "Przecież to na pracodawcy ciąży ten obowiązek, więc jeśli nie potrącił,
    to może się co najwyżej w nos pocałować, a nie czegoś dochodzić od
    pracownika."

    Czy już sam nie wiesz co tam pleciesz?

    > Najpierw każesz mi podawać przepisy mówiące o obowiązku opłacania przez
    > pracodawcę składek ZUS (choć wyraźnie pisałem, że chodzi
    > o_odprowadzanie_),

    To Ty raz coś tam smęcisz o niepotrąceniu składek, potem twierdzisz że
    niby mówisz przypadku potrącenia lecz nieodprowadzenia. Powtarzam
    zdecyduj się w końcu co tam gadasz.

    Ja cały czas pytam o jedno: "Balo twierdzi jakoby w pewnych przypadkach
    płatnik ma obowiązek tą część sfinansować." a wynika to z tego:
    "Przecież to na pracodawcy ciąży ten obowiązek, więc jeśli nie potrącił,
    to może się co najwyżej w nos pocałować, a nie czegoś dochodzić od
    pracownika." Jak się tobie coś tam ciągle myli to weź się ogarnij i
    chociaż raz przeczytaj coś napisał. Jak już się ogarniesz to weź mi w
    końcu odpowiedz skąd żeś wytrzasnął "...więc jeśli nie potrącił, to może
    się co najwyżej w nos pocałować, a nie czegoś dochodzić od pracownika.".
    Masz przepis (wykładnię, opinię doradcy pdoatkowego) na poparcie czy
    nie? (Byle konkretny bo "Ustawa o SUS" możesz sobie...)

    a teraz imputujesz mi jakieś swoje kolejne wymysły.
    > Albo nie rozumiesz określonych pojęć i dla Ciebie "odprowadzić składki"
    > oznacza "sfinansować składki" albo doskonale rozumiesz, ale czepiasz się
    > dla samego czepiania. Tyle, że czepiać się też trzeba inteligentnie ;-)

    Jeśli się czegoś czepiam to stwierdzeń nie popartych żadnym konkretem.

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania