  • Data: 2015-10-16 13:22:01
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-16 o 12:20, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Primo, "kwota wykupu" powinna z definicji być wyższa niż deklarowana
    > wartość - IMVHO, 140% byłoby na miejscu (znaczy +40%), choć częściej
    > widziałem pogląd z niższymi wartościami.

    To nie jest konieczne. W końcu każdy takie zabezpieczenie może ustawić
    sobie sam na tyle, na ile chce (poprzez wycenę nieruchomości).

    Bo wszak nie ma żadnej różnicy, czy podatek wynosi 0,1% i wykup jest za
    140%, czy podatek wynosi 0,07% i wykup wynosi 100%.

    W obu przypadkach, jeśli dla kogoś miało by być zabezpieczeniem 140%,
    podatek wyniósłby tyle samo.

    Z kolei przy 140% większość nieruchomości miałaby zaniżoną wartość o
    jakieś 20-30% (a taka fikcja musiałaby oznaczać podwyżkę samej stawki
    podatku).

    > Ponadto, własciciel powinien mieć możliwość obrony poprzez uznanie
    > podwyższenia wartości: standardowe "5 lat podatkowych wstecz" (w praktyce
    > 6 lat) powinno wystarczyć, z tym, że kandydat na inwestora dostaje
    > prowizję od dopłacanego podatku :> (za fatygę nieudaną próbą), rzecz
    > jasna najpierw wpłacając kaucję (do skarbówki, na zapłacenie
    > właścicielowi)

    To też bez sensu. W końcu jak często ktoś będzie chciał wykupywać
    nieruchomości pod przymusem? Będzie to margines. A skoro tak, to
    powinien być egzekwowalny, a nie właściciel raz w życiu powie "a to
    sobie podwyższe i dopłacę" i nie dam sprzedać. Musi myśleć przed, a nie
    po, inaczej to bez sensu (tworzenie kolejnej fikcji z wyceną, przecież
    jak będzie miliony nieruchomości wycenionych poniżej rynkowej, to nie
    znaczy, że do wykupu pójdą miliony, tylko jakieś pechowe wyjątki).

    > w razie "rozmyślenia się".
    > W ten deseń odsiewamy głupie pomysły dokuczenia sąsiadowi/szefowi/
    > byłemu małżonkowi, bo dokuczenie poprzez dopłacenie 40% zainteresowanego
    > to żadne dokuczenie :>

    Ale czemu zakładasz, że trzeba odsiewać? Właściciele nieruchomości to
    elita w kraju. I niech ta elita sama zadba o to, aby wycenić podatkowo
    swoją nieruchomość w takim zakresie, aby odciąć tego typu spekulacje.

    > Owszem, trzeba by poprawić przepisy o zobowiązanych do płacenia tego
    > podatku - ale tylko w ten sposób, że zostaną zrównane z zasadami
    > dotyczącymi lokali komunalnych.
    > Znaczy że ewentualny lokator płaci podatek jako element czynszu, bo
    > "obejście zabezpieczenia" poprzez zawarcie notarialnej umowy najmu
    > na lat 30 było również przedmiotem rozważań :)

    Nieruchomość z lokatorem na 30 lat sama w sobie ma mniejszą wartość.

    --
    Liwiusz