    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konieczność pieczątki i podpisu na fakturze
    Date: Thu, 29 Oct 2009 13:25:13 +0100

    Maddy pisze:
    > O ile mniej? Piszesz jakby problem fałszowanych faktur był jakimś
    > wielkim dramatem w naszej gospodarce.

    No wiesz, skoro gość ma dostać dotację i kasiurę, to chyba dość duża
    motywacja. W zwykłej fakturowości to masz 19% czy coś koło tego. A tu ma
    100% zysku.

    > Fałszowanych faktur ZERO.

    Taki naród uczciwy? Bo ja spotkałem się z lewymi fakturami coś z 15 lat
    temu, jak faktury wchodziły... Gość właśnie generował se fałszywki na KUP.

    > Osobna kategoria to faktury od nieistniejących podmiotów. Tutaj już
    > zupełnie nie widzę jak pieczątka i podpis miałyby cokolwiek
    > "uprawomocnić". Jak firma jest fałszywa to co za sprawa dorobić jej
    > fałszywa pieczątkę i popis nieistniejącej osoby?

    No zawsze większy niż wydruk. Po wydruku niewielki ślad pozostaje. Po
    podpisie i pieczątce już tak. Ktoś ją robił, ktoś podpis fałszował.
    Cichaczem se w domu wydrukować fałszywkę to jedno, a iść jawnie do
    punktu pieczątkarskiego, prosić jawnie kogoś i przekręt podpisania, to
    drugie.

    > Jeżeli bardzo boisz się fałszywych faktur sprawdzaj kontrahentów, staraj
    > się regulować co się da przelewem, przechowuj zamówienia, WZty, listy
    > przewozowe itp. To są dowody na przeprowadzenie transakcji, nie
    > pieczątka którą można sobie zmontować samemu w jedno popołudnie.

    Nikt nie mówi, że pieczątka lekiem na całe zło i 100% zabezpieczeniem.
    Ale co, skoro sprawny złodziej otworzy mój zamek w aucie w 5 sekund, to
    mam auta nie zamykać?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek