  • Data: 2002-07-22 11:51:38
    Temat: Re: Kilometrowka - raz jeszcze...
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    > Możesz rozliczać kilometrówke nawet raz w roku, tyle że to
    > niekorzystne - koszty uzywania samochodu masz dopiero na koniec roku,
    > najpierw płacisz podatek, żeby potem ewentualnie dostac go z powrotem.
    > Bez odsetek.
    > Możesz w ciągu roku w ogóle nie wykazywac kosztów, wszystkie z całego
    > roku wpisac w grudniu. To ekstremalny przypadek, ale US nic Ci za to
    > nie zrobi, bo działasz tylko na swoja niekorzyść.
    > (dla czepialskich - mówię o KPiR)
    > Koszty możesz ując w każdym momentcie w ciągu jednego roku
    > podatkowego, byle nie wcześniej niz powstały faktycznie.

    No, Maddy, nie wiem. Jeśli nie księgujesz kosztów w KPiR, to mogą Ci
    uznać, że Twoja księga jest prowadzona nierzetelnie.

    > Taką która *zmusza* mnie do ujmowania kosztów w odstępach miesięcznych
    > a nie kwartalnych czy rocznych, jeżeli mam taki kaprys i bardzo chcę
    > kredytowac skarb państwa.

    Paragraf 11, 17 i inne rozporządzenia MF w sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
    http://prawo.w.interia.pl/firmakpir.html

    ===========
    § 17.
    1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
    wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.
    2. Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z
    zastrzeżeniem § 20 i 30, jeden raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie
    później niż przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z
    uwzględnieniem zasad określonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym.

    Pozdrawiam,
    BaLab