  • Data: 2002-07-23 13:11:45
    Temat: Re: Kilometrowka - raz jeszcze...
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:3d3d4ba8$1@news.inet.com.pl...
    > To nie jest tylko mój problem.
    > Po prostu jest kilka osób, które chcą znać umocowanie w prawne,
    > przenoszenia kosztów obliczeniowych na kolejny miesiąc.
    > Czy to aż tak Ciebie denerwuje ?

    To naprawdę nie są skomplikowane kazusy. Jeśli nie chcesz poprzestac na
    klarownych wyjaśnieniach w drukowanych EPP, to weź do ręki kilka
    podręczników prowadzenia KPiR - w których wszędzie opisana jest podobna
    procedura.

    > I znowu :-(
    > Dlaczego jesteś taka złośwa ?
    > Ja tylko wskazuję, że księgowanie faktur w EP może być kłopotliwe
    > ze względu np. na datę księgowania VAT naliczonego itp.
    > Czy uważasz, że faktury VAT w EP traktuje się inaczej
    > niż to opisano w UoPTUiA

    No oczywiście, że tak! Faktury VAT w EP traktuje się z punktu widzenia
    podatku dochodowego, a UoPTUiA traktuje o podatku od towarów i usług. To
    dwa _różne_ podatki.

    > np. za paliwo kupione za granicą :-o

    A nie paragon w tym wypadku? Par.14 ust. 5 rozporządzenia w sparwie KPiR

    > j.w.

    Uważam, że dopóki nie przeczytasz rzeczonego rozporządzenia
    http://prawo.w.interia.pl/firmakpir.html
    oraz co najmniej jednej książki na temat KPiR to dalsza dyskusja nie ma
    sensu.

    EOT

    BaLab