eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow? › Re: Jaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow?
  • Data: 2007-06-19 22:14:01
    Temat: Re: Jaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Jun 2007, s...@w...pl wrote:

    > Jaka stawke VAT zastosowalibyscie w nastepujacych sytuacjach:
    >
    > 1) Rejestruje DG i pracuje jako trener dla wiekszej firmy. Firma
    > organizuje miejsce szkolen, klientow itd. a ja tylko prowadze wyklady
    > i mam placone powiedzmy za dzien szkolenia.
    >
    > Teoretycznie zgodnie z zalacznikiem 4 do ustawy uslugi w zakresie
    > edukacji za zwolnione z VAT.

    1. z braku "własnego wkładu w organizację" uznałbym za umowę
    realizowaną osobiście. Nie spełnia warunku "prowadzona we
    własnym imieniu", art. 5a..6 ustawy (oPDoOF) (".." nie oznacza
    tu "od do", lecz "punkty z pominięciem ustępów" bo ten art. nie
    ma ustępów a ma pkty).
    Nie teoretyzuję - na wszelki wypadek skreśliłem z zakresu DG
    świadczenie szkoleń :>

    2. O ile pamiętam, z tym VATem jest jakoś tak że tylko "uprawnione
    podomioty" łapią się na edukację; ale głowy nie dam, nie testowalem,
    a wydaje mi się że o stosowaniu "zw" przez "zwykłych szkolących"
    gdzieś widziałem.

    OT <rzep>: co to za wynalazek "trener"? Przy *szkoleniach*!
    Może od angielskiego "trainer"? ;>
    Ale nie, bo "trainer" to instruktor... :O <\rzep>

    pzdr, Gotfryd