    From: Rafał K. <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak rozliczyć się z dotacji
    Date: Mon, 9 Nov 2009 12:53:58 -0800 (PST)
    <3...@v...googlegroups.com>
    <Pine.WNT.4.64.0911070747350.2036@quad>
    <5...@l...googlegroups.com>
    <Pine.WNT.4.64.0911092029540.3632@quad>

    On 9 Lis, 20:42, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Może należy nie poprzestawać na art.22g? ;)

    Ano fakt :)

> [...]
    > 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    > [...]
    > 45) odpisów z tytułu zużycia  rodków trwałych oraz warto ci
    >   niematerialnych i prawnych dokonywanych, według zasad
    >   okre lonych w art. 22a-22o, od tej czę ci ich warto ci,
    >   która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub
    >   wytworzenie we własnym zakresie tych  rodków lub warto ci
    >   niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy
    >   opodatkowania podatkiem dochodowym
    >   albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie,
    >   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    "od tej części ich wartości", czyli odpisy z tytułu zużycia ŚT od tej
    POZOSTAŁEJ części (czyli tutaj tej NIE sfinansowanej z dotacji, czyli
    ten 1000zł) można zaliczyć chyba w koszt?

    "zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie", czyli np. zwróconym z
    dotacji?

    >   Nigdy się nie zalicza :)

    Tak, ale to taki skrót myślowy ;)

    >   Co najwyżej jego amortyzacja się zalicza.
    >   W całości lub w części :O

    >   Pytaniem jest, czy choćby ze względu na wymagania UP, można
    > nie ująć tego ST w EST?

    To znaczy, ja chciałem to ująć w EST, tylko nie chciałem dokonać
    wpisów w KPiR, tak jak już wcześniej napisałem:
    "Jeżeli jakiś wydatek z dotacji potraktuję jako ŚT,
    to należy go dodać do EŚT, ale ponieważ odpisy amortyzacyjne od ŚT
    zakupionych z dotacji NIE podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
    przychodu, to nie należy dokonywać wpisów do KPiR na podstawie tych
    odpisów amortyzacyjnych"

    Wszystko byłoby proste, gdyby cała kwota była z dotacji. Jeżeli dobrze
    zrozumiałem ten Art. 23.1.45 to poprawiłbym to na:
    "Jeżeli jakiś wydatek z dotacji W CZĘŚCI JEST SFINANSOWANY Z WŁASNYCH
    PIENIĘDZY i potraktuję go jako ŚT ,
    to należy go dodać do EŚT (W CAŁEJ KWOCIE), ale ponieważ odpisy
    amortyzacyjne od ŚT
    zakupionych z dotacji NIE podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
    przychodu (W CZĘŚCI SFINANSOWANEJ DOTACJĄ), TO NALEŻY dokonywać wpisów
    do KPiR na podstawie tych
    odpisów amortyzacyjnych, ALE POMNIEJSZONYCH O TĄ CZĘŚĆ POKRYTĄ Z
    DOTACJI".
    Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
    zakładając dla uproszczenia, że będzie tylko jeden odpis
    amortyzacyjny.

    Inna sprawa, czy to co prze chwilą napisałem ma jakikolwiek sens? :)

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat