    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Głupi kontrahent
    Date: Mon, 22 Jan 2007 23:58:56 +0100

    On Mon, 22 Jan 2007, gonia wrote:

    > w trakcie trwania umowy? nie

    > Ale zakup samochodu nie wynika z umowy leasingu ( pośrednio wynika,

    Mi idzie o to, że w myśl 709[15] KZ wynika *bez*pośrednio.
    Umowa jest całością, wykup po nierynkowej cenie jest częścią umowy
    (tej samej) a podmiot również ten sam.
    Pomysłu jak się przyczepić jeśli faktycznie strony umowy są trzy
    (a "wykup na szwagra") chwilowo nie mam :)
    Ustawa o podatku dochodowym coś tam mota o wynagrodzeniu dla
    korzystającego "uzgodnionej kwoty", jak nie wypłaci to pewnie ktoś
    oberwie ulubionym ostatnio na grupie "nieodpłatnym świadczeniem" :)

    > chodzi mi
    > jednak o to, że nie masz obowiązku zakupu tego samochodu po zakończeniu
    > umowy)

    Pełna zgoda. Ale JEŚLI wykupisz, to w ramach JEDNEJ umowy.

    > (jak wyżej) zaś zaprzestanie
    >
    > jakie? i na jakiej podsatwie? i dlaczego tylko w VAT w takim razie?

    Tu się zapętliłem, i po rundce z zaliczeniem KC/UoPDoOF/VAT mam
    dość. Na wszelki wypadek nie będę leasingował, a jak już to
    "wykupywał w innej roli" :O
    Mam spisany sążnisty opis do 1. części (z uzasadnieniem :)), ale
    z braku możliwości (a raczej umiejętności) wskazania skutków
    podatkowych zawiesiłem w czytniku "ne później" (co trzeba
    pewnie przetłumaczyć "na nigdy", mam przed nosem własne
    harmonogramy) :)

    pzdr, Gotfryd