  • Data: 2007-01-23 19:38:19
    Temat: Re: Głupi kontrahent
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Jan 2007, gonia wrote:

    > Wg tego, co napisałeś, powinnam - rezygnując z wykupu, bądź wskazując osobę
    > trzecią, o ile umowa tak przewiduje - dokonać korekty rat leasingowych.

    Ależ nie.
    Do rezygnacji z wykupu uprawnia Cię ustawa - Kodeks Cywilny.
    Leasingodawca CO NAJMNIEJ wartość ST pobrał, wszystko gra.
    "Takie prawo".

    Zaś razie wskazania osoby trzeciej przecież w myśl tegoż Kodeksu
    przysługuje Ci wynagrodzenie (leasingodawca powinien leasingobiorcy
    odpalić "działkę" z przychodu uzyskanego ze sprzedaży ST) - jak mniemam
    brak wynagrodzenia będzie powodem do uznania że dokonujesz darowizny lub
    nieodpłatnego świadczenia (zależnie czy OF prawna czy fizyczna) i tak
    czy siak również "sieknie" VATem :> na fakturce wewnętrznej ;)

    Coś pomyliłem czy na "nieruchomości" mają inny KC z dopisanym prawem
    do wynagrodzenia dla leasingobiorcy, w razie sprzedaży po upływie
    okresu korzystania, na rzecz osoby trzeciej?
    :)

    pzdr, Gotfryd