  • Data: 2011-08-16 07:34:14
    Temat: Re: Fakturowanie złożonej usługi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2011, s...@a...pl wrote:

    > To jest zupełenie tak, jak z paragonami.

    Zupełnie się... nie zgadzam :)

    > Kupujesz ogórki w sklepie
    > osiedlowym, a na paragonie masz np. "warzywa" - oczywiście z prawidłową
    > stawką VAT. Taki paragon jest niezgodny z rozporządzeniem

    Zgadza się.

    Ale o ile sklep dokonuje własnej *PRODUKCJI* ogórków kiszonych,
    to w żadnym razie nie musi specyfikować ile kopru dodał do kilograma
    ogórków.
    I w żaden sposób paragon "1,04kG ogórków, 24g kopru, 7g czosnku,
    ..... 3,5 roboczominuty przy zatapianiu w beczce (przypadającej
    na kilogram ogórków)" nie będzie paragonem prawidłowym.
    1kG ogórków kiszonych - tak.
    Owszem, jestem przygotowany na konieczność wyjaśniania czym
    ów kilogram ogórków różni się od komputera o którym mowa niżej ;)

    > bo nie identyfikuje dokałdnie tego, co sprzedałeś.

    A w jaki sposób dokonują tej identyfikacji materiały składowe?
    Przytoczyć do rozważań piasek, cement, stal zbrojeniową i zacząć
    rozważania co do wywodu czy wyszło mieszkanie, szopa czy garaż? ;)

    > Podobnie z fakturami i ich treścią.

    Ale w żaden sposób co do tematu dyskusji.

    No chyba, że ktoś twardo twierdzi że dokonuje *wyłącznie sprzedaży*,
    podczas kiedy faktycznie dokonuje *produkcji*.

    Żeby nie było - oczywiście, zgadzam się że sprzedawca i klient mogą
    uzgodnić iż klient kupuje materiały do produkcji a następnie sprzedawca
    występuje w roli usługodawcy i mu z tego wykonuje produkt końcowy.
    Klient może również zażądać wykonania przedmiotu zakupu z określonych
    materiałów, w szczególności jeśli strony uważają iż przedmiot
    umowy nie spełnia "przeciętnej jakości" (zarówno w górę jak i w dół)
    jak chce Kodeks cywilny o ile nie wykonano specyfikacji.
    Przeszkód nie ma, faktura "płyta główna, obudowa, zasilacz, procesor,
    pamięci, dyski, karta grafiki plus poskładanie" to jest jedna
    f-ra na dwa rodzaje czynności (sprzedaż towarów plus sprzedaż usługi).
    W odróżnieniu od "komputer", przy którym *może* być specyfikacja,
    ale wcale nie musi ona być "częścią faktury" (podobnie jak gwarancja) :)

    pzdr, Gotfryd