  • Data: 2011-08-16 17:38:03
    Temat: Re: Fakturowanie złożonej usługi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2011, Elab wrote:

    > Co do przykładu z komputerem to nie do końca masz rację, gdyż musisz
    > rozróżnić konfekcjonowanie, od produkcji.

    Postawiłeś trudny wybór językowy: albo przez konfekcjonowanie masz
    na myśli wyłącznie pakowanie (jednolitego towaru, np. tabletki
    po 100 sztuk czy napoje po 8), albo dokonujesz podziału na ryby
    i śledzie tudzież jabłka i owoce, co większego sensu (z p. widzenia
    podziału) nie ma, jako że to drugie znaczenie jest zaliczane
    do... produkcji.
    Z tego p. widzenia nazwanie poskładania komputera "konfekcjonowaniem",
    IMO niezbyt właściwe, bo to określenie "konfekcjonowania" stanowi
    *zaprzeczenie* produkcji jednostkowej, nadal *pozostaje* produkcją.
    Nim padnie pytanie jakie mam wsparcie :) podeprę:

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2564254/konfekcjonowa%C4%8
    7

    > Różnica (od strony przepisów) jest
    > między innymi taka że na produkcję urządzeń podłączanych do sieci musisz mieć
    > różne certyfikaty (CE,elektryczny,elektromagnetyczny itp itd )

    Deklarację CE wypełniasz samemu zaś *o ile wiem* wymagania
    bezpieczeństwa, przynajmniej wg "powszechnie akceptowanej wykładni"
    spełnia użycie certyfikowanego zasilacza.
    Z grubsza streścił to jureq ;)
    Czy rzeczywiście jest tak w umowie m-nar głowy nie dam, bo
    zdrowia do przebijania się przez przepisy nie mam a mam świadomość
    jakie "kwiatki" były (i są) tu i ówdzie choćby w prawie drogowym,
    nie wspominając o poprawkach do VAT które wprowadzane były w wyniku
    orzeczeń wskazujących na bezprawność tego czy innego przepisu.

    pzdr, Gotfryd