  • Data: 2011-08-17 13:00:43
    Temat: Re: Fakturowanie złożonej usługi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Aug 2011, Elab wrote:

    [...komuś...]
> [...]

    Znaczy jak chodzi o CE.
    Ze znakiem bezpieczeństwa to inna sprawa (ale IMHO certy-
    fikowany zasilacz ją załatwia).

    > O ile pamiętam, to
    >
    > dokładnie rzecz ujmując to o czym piszesz to deklaracja zgodności, tylko że
    > aby ją wypełnić powinieneś

    Prawo działa tak: słowo "powinien" ma znaczenie wtedy, jeśli
    jest poparte egzekucją. W potocznym rozumieniu zmienia się
    wtedy na słowo "musi" ;)
    O ile wiem, nie ma takiej "powinności".
    Działa to tak mniej więcej, jak fakt, że prowadząc DG albo
    dajmy na to pojazd mechaniczny, wcale nie musisz znać
    przepisów.
    W zupełności wystarczy jeśli się do nich zastosujesz ;)

    I teraz z CE jest podobnie: nie ma "powinności" zrobienia
    badań. Urządzenie ma spełniać wymagania (za niespełnianie
    są rzeczywiście kary).
    Ale z braku "powinności" zastosowanie ma bardzo ogólny
    przepis art.6 Kodeksu Cywilnego.
    Znaczy najpierw musi znaleźć się ktoś, kto będzie miał
    motywację żeby za pomocą badań wykazać, że dany sprzęt
    NIE spełnia wymogów.

    > przeprowadzić badania, a więc w wspomniane
    > wcześniej LVD, EMC

    No.
    A później użyszkodnik we własnym dobrze pojętym interesie musi
    wycinać kondensatory z karty graficznej, żeby przywrócić
    jej pełne pasmo przenoszenia :P (ma zastosowanie wyłącznie
    do złącz analogowych, coraz rzadziej spotykanych, ale
    to taki "absurd CE", ten typ tak ma).

    pzdr, Gotfryd