  • Data: 2011-08-18 06:32:01
    Temat: Re: Fakturowanie złożonej usługi
    Od: Elab <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Wed, 17 Aug 2011, Elab wrote:
    >
    > [...komuś...]

    > Znaczy jak chodzi o CE.
    > Ze znakiem bezpieczeństwa to inna sprawa (ale IMHO certy-
    > fikowany zasilacz ją załatwia).

    podczas sprzedaży części ... zgadzam się, ale moim zdaniem nie załatwia
    podczas sprzedaży całego wyprodukowanego URZĄDZENIA (np. komputera),
    moim zdaniem producent sprzętu elektrycznego odpowiada takim samym
    przepisom jak importer sprzętu spoza UE ( czyli wprowadza towar na rynek
    UE ) ... i jeśli sprawę załatwiała by deklaracja zgodności, to nikt by
    nie robił certyfikatów, a np. urząd celny by ich nie wymagał ( a
    przecież wymaga na każde urządzenie zasilane 220v znaczka CE )

    więcej o tym można przeczytać:

    http://www.bigchina.pl/artykuly/import_w_praktyce/50
    /import_z_chin_i_oznakowanie_ce

    jak już pisałem wcześniej, od strony urzędowej w tej chwili nikt tego
    nie sprawdza (jeszcze ???? ) , ale ... np. kupując dany komputer (jako
    całość) bez certyfikatu CE, każdy klient moim zdaniem ma każdą sprawę
    wygraną w sądzie w sprawach gwarancyjnych lub np. przy stracie danych ...

    z tego co czytam mój pogląd jest odosobniony, więc chyba nie ma sensu
    dalej się spierać. Bo być może prawda leży gdzieś pośrodku.