  • Data: 2011-08-16 13:37:57
    Temat: Re: Fakturowanie złożonej usługi
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 14:54:11 +0200, Marek napisał(a):

    > Powtórzę jeszcze część druga mojego pytania: często kupuję duże ilości
    > kołków, wkrętów, cyny lutowniczej, które wykorzystuję do świadczenia
    > usług. Czy moge sobie wpisywac taki towar w koszty, bez szczegółowego
    > rozliczania, czy koniecznie wciągac ten towar na magazyn i przy usłudze
    > liczyć ile wkretów, czy innych drobiazgów użyłem i przepuszczać to
    > wszystko przez kasę fiskalną ?

    Jeśli prowadzisz pełną księgowość, to masz obowiązek "prowadzić magazyn".
    Jeśli KPiR lub jesteś na jakimś ryczałcie nie masz takiego obowiązku. Co
    nie oznacza, ze przy kontroli nie padnie pytanie co się z danym zakupem
    stało. W wypadku kołków czy wkrętów wystarczy zazwyczaj np odpowiedź:
    "Przy instalacji sieci elektrycznej zużywam średnio 4 kołki na metr
    sieci, tu są kosztorysy wykonanych sieci a tu faktury za ich wykonanie"
    Ostrożność doradzam w wypadku elementów droższych. Np wykonując sieć
    komputerową warto byłoby móc udowodnić, że ten switch Cisco za 69.000 zł
    został w tej sieci użyty.