    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fakturowanie
    Date: Mon, 24 Sep 2007 09:27:33 +0200

    On Sun, 23 Sep 2007, Samotnik wrote:

> [...]

    IMHO niekoniecznie :)

    > No, to faktycznie jakieś majaczenia. Co ma niezwrócenie kasy wspólnego
    > z nieodpłatnym świadczeniem? Można się czepiać że to depozyt, pożyczka
    [...]
    > ale co tu ma wspólnego nieodpłatne świadczenie?

    Właśnie sobie wyjaśniłeś :)
    Idzie niewątpliwie o kwotę *odsetek* z tytułu takiego rozporządzania :)

    Ale tu z kolei jest poważna wątpliwość: jeśli ktoś bezprawnie rozporządza
    czyimś majątkiem, to mu się "korzyści" z tego tytułu *nie należą* i ma
    obowiązek je *zwrócić*, o ile je osiągnął prawda?
    Czyli dochodu w znaczeniu "otrzymanych" pieniedzy nie ma, bo ma je oddać.
    Nie te pieniądze, bo to swoją drogą, ale owe odsetki (czy inną formę
    "korzyści") też!

    A dopóki tego nie uczyni lub nie uzyska zgody prawnego posiadacza na
    dalsze rozporządzanie, to jest jeszcze taki myk:
    +++
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    4) przychodów wynikajšcych z czynnoœci, które nie mogš być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy,
    ---

    A bezpodstawne wzbogacenie odbywa się *bez* umowy... :)

    pzdr, Gotfryd